اخبار جلسات و نشست ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/10/26 - 15:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2768
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نشست ترجمان بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در دانشگاه برگزار شد

متولیان بسته‌های 12 گانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در جلسه ای با حضور رییس دانشگاه و نمایندگان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، چگونگی پیاده‌سازی بسته‌های تحولی در دانشگاه را موردبررسی قراردادند.

گالري عکس
در این نشست که صبح روز شنبه 26 دی 94 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر علی جعفریان، رییس دانشگاه به تکالیف دانشگاه پس از ابلاغ بسته‌های تحول آموزشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تکلیفی که به‌طور عام به‌کل دستگاه‌ها محول شده است، به‌طور خاص به دانشگاه امور دیگری واگذارشده که در حال پیگیری آن هستیم.
دکتر جعفریان با اشاره به نقش دانشگاه به‌عنوان دبیرخانه منطقه 10 کشوری گفت: قطب 10 از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران تشکیل‌شده و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دبیرخانه این قطب به هماهنگی فعالیت‌ها می‌پردازد و گزارش اولیه آن تا آخر این ماه در جلسه¬ای ارائه می‌شود.
رییس دانشگاه هدف از تشکیل این نشست را چگونگی پیاده¬سازی بسته‌های تحول آموزشی در دانشگاه دانست و افزود: بخشی از بسته‌ها با برنامه چهار ساله دانشگاه وجه مشترک دارد و دانشگاه درگذشته در این زمینه اقداماتی انجام داده است بنابراین از دو منظر می‌توان این بسته‌ها را موردبررسی قرار دارد یک اینکه دانشگاه  چگونه می‌تواند در پیشبرد این پروژه به وزارت بهداشت کمک کند و دیگر اینکه از این بسته‌ها در جهت تحقق اهداف برنامه 4 ساله دانشگاه بهره ببرد.
در ادامه دکتر محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه، برگزاری این نشست را به‌منظور ترجمان و چگونگی پیاده‌سازی بسته‌های تحول آموزشی در دانشگاه دانست افزود: بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی پس از طرح در مجامع مختلف و رایزنی‌های متعدد از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شد که اجرایی شدن آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی نقش دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان دبیرخانه منطقه 10 آمایشی را در پیگیری مأموریت های ویژه و عمومی دانشگاه‌های حاضر در منطقه دانست و افزود: اعضای دبیرخانه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، از معاونان آموزشی دانشگاه‌های حاضر در منطقه تشکیل می‌شوند.
معاون آموزشی دانشگاه نشست امروز را درون دانشگاهی خواند و افزود: یکی از وظایفی که به دانشگاه‌ها محول شده اینکه بسته‌ها را متناسب با وضعیت موجود خود بررسی کنند. در این راستا متولیان مربوط به هر بسته با توجه به ارتباط موضوعی با آن محور، در دانشگاه انتخاب شدند تا پس از بررسی شاخص‌ها و تحلیل وضعیت موجود، اقدامات پیشنهادی  مربوط  به هر محور را مطرح کنند.
دکتر جلیلی رویکرد بسته‌های آموزشی را کشوری خواند که بخشی از آن ما به ازای دانشگاهی دارد و افزود: در زمینه برخی بسته‌ها از قبیل «اعتلای اخلاق حرفه‌ای»، «بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی» و «توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی» در دانشگاه اقدامات مشخصی وجود دارد ولی بعضی بسته‌ها مانند «آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه‌ها» و «آینده‌نگاری و مرجعیت در آموزش پزشکی» نیاز به اقدامی نظام‌مند دارند که لازم است وزارت بهداشت طبق برنامه‌ای جامع بخش مرتبط به هر دانشگاه را ابلاغ کند.
پس از آن، جزئیات مربوط به هر بسته از سوی متولیان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و دکتر خردمند در خصوص «بسته بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی»، دکتر شریعتی «بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور»، دکتر مجدزاده «بسته آینده‌نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، دکتر رجبی «بسته حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم»، دکتر کاویانی «بسته آموزش مجازی در علوم پزشکی»، دکتر رحیم نیا، «بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی»، دکتر میرزازاده «تدوین سند آینده‌نگاری و مرجعیت در آموزش پزشکی، طراحی و استقرار نظام نوآوری، استقرار مرکز تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی و اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی» و دکتر غیاثوندیان درخصوص «بسته ارتقا نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی» به بیان گزارشی از شاخص‌ها، وضعیت موجود دانشگاه و اقدامات پیشنهادی مربوط به هر بسته پرداختند.
توضیح اینکه، بسته‌های 12 گانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از موضوعات «آینده‌نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی»، «حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم»، «آموزش پاسخگو و عدالت محور»، «توسعه راهبردی، هدفمند و مأموریت گرای برنامه‌های آموزش عالی سلامت»، «آمایش سرزمینی، مأموریت گرایی، تمرکززدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه‌ها»، «اعتلای اخلاق حرفه‌ای»، «بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی»، «توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی»، «اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی»، «توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی» و «برنامه پایش بسته‌های تحولی» تشکیل و برای هر بسته محورهای جداگانه‌ای تدوین‌شده است.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

  • گروه خبری : گروه خبری RSS,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 57291
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

با سلام و احترام، بنظرم دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی هر کدام باید به منزله یک قطب جداگانه در نظر گرفته شوند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
عضو هيئت علمی

عضو هيئت علمی

78/10/11 - 00:00

با سلام امیدوارم بسته های تحول و نوآوری آموزش مذکور ، رتبه دانشگاه را در رتبه بندي آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشکی کشور - طرح راد در سال آینده بهبود بخشیده و اطلاق عنوان "قطب آموزش علوم پزشکی کشور" به دانشگاه ع. پ. تهران مصداق پیدا کند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *