محتوای خبری دانشکده توانبخشی

  • تاریخ انتشار : 1398/10/18 - 15:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 381
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه « ارزیابی فراگیر؛ بایدها و نبایدها» در دانشکده توانبخشی

کارگاه ارزیابی «فراگیر؛ بایدها و نبایدها » با توجه به‌ضرورت اجرای شیوه‌نامه ارزیابی فراگیران دانشکده و اهمیت آشنایی بیشتر اعضای هیئت‌علمی با نحوه استانداردسازی آزمون‌ها در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

 گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این کارگاه که با حضور بیش از نیمی از اعضای هیئت‌علمی این دانشکده سه‌شنبه 17دی‌ماه در سالن شورا برگزار شد؛ در ابتدا دکتر غلامرضا علیایی معاون آموزشی دانشکده ضمن تشکر از فعالیت‌های مدیر دفتر توسعه آموزش بر ضرورت برگزاری این کارگاه با توجه به اجرای شیوه‌نامه ارزیابی فراگیران دانشکده و اهمیت آشنایی بیشتر اعضای هیئت‌علمی با نحوه استانداردسازی آزمون‌ها تأکید کرد.
در ادامه دکتر نسترن قطبی، مسئول و یکی از مدرسان کارگاه به بیان اهداف برگزاری کارگاه ازجمله آشنایی با مفاهیم مرتبط با ارزیابی دانشجو ، طبقه‌بندی انواع آزمون‌های پیشرفت تحصیلی ، استانداردسازی آزمون‌ها و توانایی تحلیل آن‌ها پرداخت.
دکتر قطبی ضمن مرور انواع آزمون‌های کتبی ، شفاهی، عملی و بالینی و انواع ارزیابی‌های مبتنی بر محل کار (Work-based assessment) را معرفی کرد. وی با توضیح نحوه محاسبه ضرایب دشواری و تمییز در قالب یک کار گروهی، نحوه تحلیل آزمون‌های وابسته به هنجار را تبیین کرد.
در ادامه کارگاه دکتر شهره جلایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده و مدرس بعدی کارگاه به ارائه توضیحاتی در خصوص آزمون‌های چندگزینه‌ای و صحیح و غلط و مزایا و معایب آن‌ها به‌عنوان آزمون‌های پرکاربرد پرداخت و در قالب کارگروهی بایدها و نبایدهای این آزمون‌ها را به شرکت‌کنندگان آموزش داد. دکتر جلایی بابیان لزوم تعیین حد تسلط در آزمون‌های وابسته به ملاک، در قالب کار گروهی، روش‌های مختلف تحلیل آزمون‌های ملاکی را به‌طور عملی توضیح داد.
توضیح اینکه کارگاه دارای سه امتیاز توانمندسازی آموزشی بود.
خبرنگارو عکاس: لیلا روستا

 

  • گروه خبری : دانشکده توانبخشی
  • کد خبر : 96903
کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا