• تاریخ انتشار : 1399/05/28 - 18:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 910
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دکتر ترابی: یکی از وظایف مهم روابط عمومی در برندسازی، افکارسنجی و شناخت ابعاد نیاز، درخواست و تقاضای مخاطب است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سیزدهمین جلسه برندسازی دانشگاه گفت: اگر تلاش کنیم کار بعدی ما از قبلی بهتر باشد این یک رقابت فعال و پویای بی انتهاست.

دکتر ماشاءاله ترابی در جلسه روز سه شنبه 28 مرداد 99 در سالن جی 5 ستاد مرکزی دانشگاه گفت: زمانی که در مورد برند صحبت می‌کنیم اولین موضوعی که مطرح می شود «جایگاه برند» است. در حال حاضر ضبط برنامه جدیدی در روابط عمومی با موضوع فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری شروع شده که اولین سوالی که پرسیده می شود در مورد جایگاه است و از فردی که مصاحبه می کنیم می پرسیم از دید شما جایگاه رشته تان در سطح دانشگاه، کشور و جهان به چه شکل است؟
وی افزود: فکر کردن در مورد جایگاه مانند یک موج بلند است که موجب فعال سازی ظرفيت ها و فرصت های بی شمار موجود در دانشگاه می شود و زمینه دیده شدن بخش های برجسته را در حوزه های مختلف فراهم می کند از این رو باید این سوال پرسیده شود که جایگاه تان در حوزه پژوهش، علم و فن آوری کجاست؟ 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما در زندگی در بدیهیات است و در مسائل اصلی خیلی مشکل نداریم گفت: اول باید توجه شما به خودتان جلب شود زیرا اگر بخواهید در برندسازی دانشگاه موفق عمل کنیم اول باید خودمان را خوب بشناسیم و خودمان را مدیریت کنیم چون کسی که نتواند به خودش کمک کند به کسی دیگر هم نمی تواند کمک کند. در اینجا وقتی می گوییم مأموریت و جایگاه مان در دانشگاه چیست باید ببینیم که ماموریت دانشگاه چیست و در چه حوزه هایی می خواهد تحول ایجاد کند.  
دکتر ترابی گفت: برند سازی برای هر گونه سرمایه گذاری در دانشگاه امروزی یک ویژگی مهم و منحصر بفرد است که می تواند زمینه ایجاد رشد چرخه آموزش، پژوهش، فنآوری و خدمات را فراهم کند. اما در این راه گام های بسیاری باید برداشته شود که نشان می دهد برند سازی یک فرآیند بلندمدت و زمان بر است که اگر به صورت درست و اصولی صورت پذیرد بی گمان نتیجه ای بسیار شگفت انگیز خواهد داشت که می تواند ارزش افزايی را به چند برابر برساند. 
دکتر ترابی با بیان اینکه در تمام تئوری های مدیریت و در تمام مدل های پیشرفت و موفقیت توصیه می کنند که به خودمان توجه کنیم پس باید به درک بالاتر و شناخت بیشتری برسیم افزود: اگر این چنین نباشد متوقف می شویم و ماموریت مان را به درستی انجام نمی دهیم و واقع وارد زمین بازی دیگران می شویم در آن صورت حتما بازنده ایم باید بتوانیم در زمین خودمان بازی کنیم چون استعداد و دامنه ابتکارات هر فرد، تيم يا سازمانی منحصربه فرد است و شبیه ندارد و اگر پیدایش کند و بتواند به آن بپردازد، «درک رقابتی» پیدا می کند که چگونه با خودش رقابت کند. بیل گیتس می گوید من در این دنیا با هیچکس جز خودم رقابت نمی کنم و علت پیشرفت او هم همیشه همین بوده است اگر تلاش کنیم کار بعدی ما از قبلی بهتر باشد این یک رقابت فعال و پویای بی انتها می شود.
وی افزود: موضوع مهم ديگری که به ما کمک می کند افکارسنجی و شناخت مخاطبان است و برنامه تحقیقاتی که داریم این است که مخاطب شناسی بهتری در حوزه نياز، درخواست و تقاضا داشته باشیم تا براساس آن معرفی مناسبی از چرخه فعاليت های دانشگاه تنظیم کنیم اگر این چنین شد آن زمان است که می توانیم به تفکر استراتژیک برسیم یعنی در لحظه بتوانیم تصمیم بگیریم چون آنقدر متغیرها زیاد شده است که نمیتوانیم بگوییم برای شش ماه آینده برنامه من دقیقا این است اما شما بر اساس تفکرات استراتژیک می گویی جهت من این است و در این مسیر بهترین تصمیم ها را در لحظه می گیریم زيرا هدف مشخص است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: در طراحی بصری اگر زيرساخت و چارچوب درست را به وجود آوريم نتيجه آن شکل گيری بهترین طراحی و زيباترين محيط در دانشگاه خواهد بود که برای بیننده جذاب است. این که اینهمه تنوع در لباس در دنیا وجود دارد برای جذب بصری است و این همه معماری در ساختمان ها و جذب گردشگر در دنیا برای دیدن زیبایی هایی است که در گذشته خلق شده یعنی طراحی بصری طوری است که بعد از ۵۰۰ سال از دیدنش لذت میبرند.
وی افزود: زيبايی بصری سبب خلاقيت بيشتر شهروندان دانشگاه شده و به صورت خودکار موجب توجه به خوبی ها می شود زيرا ذهن باید خوبی ببیند و اگر به غیر از این باشد حتما به  بدی ها توجه می کند پس باید تمرین خوب دیدن و خوب فکر کردن کرد، موضوع مهم ديگر برنامه ریزی برای جذب است یعنی اینکه شما در چه مکانی چه زمانی چه موردی را مطرح می کنید و اگر اینها را درست ارزیابی نکنیم کار خراب می شود.
توضیح اینکه در ابتدای این جلسه دکتر ترابی درباره آرم دانشگاه هاروارد و دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی را ارائه کرد و بر استفاده از نمادهای هویت ساز و تصویرساز تاکید کرد.
 
  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 160443
کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *