محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

  • تاریخ انتشار : 1402/11/21 - 12:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 61
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) در شهرستان اسلامشهر

به همت واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی  مهارت های ارتباطی ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) در شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر مرجان فتحی کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه در خصوص این خبر گفت: واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه سه شنبه 7 بهمن 1402 کارگاه آموزشی با موضوع مهارت های ارتباطی برای کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) برگزار کرد. مهرداد محمودی روانشناس مرکز خدمات تخصصی سلامت روان جامعه نگر قائمیه کار تدریس در این کارگاه را بر عهده داشت. محمودی گفت: مهارت ارتباطی مدیران یعنی بدانید با هر کسی چگونه و در چه سطحی ارتباط ایجاد کنید و آن را ادامه دهید و قابلیتی است که مدیران را قادر می سازد خواسته های خود را مطرح کنند و بدون مقاومت از سوی دیگران نتیجه مثبت بگیرند.

وی به ۷ مورد از مهارت های ارتباط موثر در سازمان اشاره و تصریح کرد: صریح و صادق باشید، از دیدگاه دیگران هم به موضوعات نگاه کنید، شور و شوق خود را نشان دهید، خیلی بلند صحبت نکنید، مواردی که باعث آزار می شوند را بر زبان نیاورید، کارها را بیش از حد بزرگ جلوه ندهید و به آنچه افرادتان می گویند به دقت گوش کنید.

وی به بیان چند نکته تحت عنوان فوت کوزه گری مهارت ارتباطی مدیریتی پرداخت و افزود: افرادی که مهارت های ارتباطی مدیران را آموخته‌اند، از سیستم پاداش دهی مناسبی در سازمان خود استفاده می‌کنند. هنگام صحبت کردن مخاطب منحصر به فرد داشته باشید. فردی که مهارت ارتباطی مدیریتی را می‌داند، حتی در جمع هم به گونه‌ای صحبت می‌کند که تک تک افراد تصور کنند مخاطب صحبت‌های او هستند.

محمودی در ادامه مطلب افزود: جالب است بدانید که انتقادپذیری نیز جزو مهارت ارتباطی مدیریتی به شمار می‌رود. مدیران حرفه‌ای اشتباهاتشان را می‌پذیرند و اصلاح می‌کنند. انتقادات به جا و اصولی ارائه می‌دهند. فردی که مهارت های ارتباطی مدیران را می‌داند، با کارمندان خود به صورت دائمی در ارتباط است. بنابراین یک کارمند می‌تواند به راحتی با مدیرعامل ملاقات داشته باشد. در واقع مدیر حرفه‌ای خیلی دور از دسترس نیست و کارمندان از برقراری ارتباط و صحبت با او نمی‌ترسند.

وی در ادامه کارگاه مهارت های ارتباطی مدیران به بیان تئوری های مختلف و مرتبط با این موضوع پرداخت.

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 258961
محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری کارگاه آموزشی  مهارت های ارتباطی ویژه کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) در شهرستان اسلامشهر