• تاریخ انتشار : 1394/04/16 - 10:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 250
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح ناب

برگزاری جلسه توجیهی- آموزشی طرح ناب در بیمارستان بهرامی

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: مدير امور پرستاري دانشگاه با حضور در بيمارستان بهرامي مراحل اجراي طرح نشان اخلاق برتر را توضيح داد.

به گزارش روابط عمومي معاونت درمان دانشگاه، وسكويي مدير امور پرستاري دانشگاه به همراه پولادي كارشناس طرح ناب در مديريت پرستاري دانشگاه، سه شنبه 16 تير 94 با حضور در جمع مترون، سوپروايزرها و سرپرستاران بيمارستان بهرامي به معرفي و آموزش اجراي طرح ناب پرداخت.
وسكويي با اشاره به علت انتخاب طرح نشان اخلاق برتر، گفت: افراد زماني كه به ما مراجعه مي كنند به دليل ضعف و دردي كه دارند دامنه تحملشان بسيار پايين است تا حدي كه كوچكترين بي توجهي هم به چشم مي آيد، از طرفي آدمي همواره در جستجوي جوهر گمشده وجودي خود بوده و به سمت كمال در حركت است، لذا براي رسيدن به آرامش و رضايت دروني نيازمند به اخلاق و معنويت است و هدف از طرح ناب هم معرفي الگو و فرهنگ سازي در بيمارستان هاي تحت پوشش دانشگاه است.
مدير امور پرستاري دانشگاه در خصوص گروه هدف طرح ناب افزود: اين طرح ابتدا در بين جامعه پرستاران و در مراحل بعدي براي تمامي گروه هاي بيمارستاني قابل پياده سازي است كه به افراد برگزيده در 22 ارديبهشت هر سال مصادف با روز جهاني پرستار از سوي مسئولين طراز اول دانشگاه نشان اخلاق برتر اهدا مي شود.
وسكويي سپس در خصوص مراحل اجرايي طرح ناب شامل تهيه چك ليست، معرفي معيارهاي ارزيابي پرستار اخلاق مدار، تعيين نحوه ارزيابي و حجم نمونه، برگزاري جلسه توجيهي براي مديران پرستاري، جلسه توجيهي و آموزشي براي مترون ها، سوپروايزران و سرپرستان، طراحي و تهيه نشان، تنديس و لوح اخلاق برتر، اجراي برنامه ارزيابي، جمع آوري پرسشنامه ها، تكميل و تحليل وارائه گزارش، انتخاب برگزيده و در نهايت اهدا نشان اخلاق برتر توضيحاتي داد.
وي همچنين با بيان اينكه نحوه ارزيابي 360 درجه است گفت: ارزيابي به صورت خودارزيابي، ارزيابي توسط بيمار و همراهان، همكاران زيرمجموعه، همتايان و سرپرستان، در طول سال و در گروه سوپروايزران، پرستاران، ماماها، كاردان و كارشناس اتاق عمل و هوشبري، بهياران و كمك بهياران (بيماريار) صورت مي گيرد.
وسكويي سنجه هاي ارزيابي را برخورد با رويي گشاده و لبخند، رعايت حريم خصوصي بيمار، معرفي خود به بيمار، استفاده از الفاظ مناسب هنگام اشاره و ارائه گزارش شفاهي و تحويل كار به همكار و حفظ احترام همكاران در حضور بيمار برشمرد و افزود: پرستار ناب بايد در همه سنجه ها امتياز «اغلب» يا «هميشه» را به دست آورد، به نحوي كه حداقل دردو سنجه از پنج سنجه ياد شده موفق به كسب امتياز «هميشه» شود.
مدير پرستاري دانشگاه با اظهار اينكه هميشه لبخند زدن كار آساني نيست ولي از الزامات حرفه پرستاري است گفت: اميدوارم اين طرح در بيمارستان بهرامي به خوبي اجرا شود.
وسكويي در پايان از افتخاري منش مترون و رابط طرح ناب بيمارستان بهرامي خواست تا براي هماهنگي‌هاي لازم در اجراي اين طرح با پولادي كارشناس طرح ناب در مديريت پرستاري دانشگاه، در تماس باشد.
بيمارستان بهرامي بعد از بيمارستان‌هاي آرش، ضيائيان و رازي، چهارمين بيمارستاني است كه از سوي مديريت پرستاري دانشگاه، مورد آموزش براي اجراي طرح ناب قرارگرفته است./ق
خبر: باهو

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 53280
کلمات کلیدی
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو