با هدف افزایش کارایی و اثر بخشی گزارش بازدیدها
جلسه یکسانسازی گزارشنویسی در بازدیدهای نظارتی معاونت درمان برگزار شد
معاون درمان دانشگاه بهمنظور تجمیع و یکسانسازی در ارسال گزارشهای بازدیدها به بیمارستانها با کارشناسان این حوزه جلسهای ترتیب داد.
گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، این جلسه طی دو روز در روزهای شنبه 3 و دوشنبه 5 بهمن 94 با حضور معاون درمان، مدیر درمان، مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی و کارشناسان معاونت درمان برگزار شد.
دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه درگذشته پس از بازدید کارشناسان گزارشی به بیمارستان ارسال میشد گفت: پیرو بررسیهای انجامشده در شورای مدیران معاونت درمان مبنی براثر بخشی بیشتر نظارتها بر ارتقاء کیفیت مراکز تابعه، مصوب شد گزارشهای ارسالی در تاریخ معینی در هرماه زیر نظر مدیریت نظارت تجمیع و یکسانسازی شود و همچنین از درج موارد تکراری نیز جلوگیری شود.
وی با تأکید بر اینکه یکی از اصلیترین کار معاونت درمان نظارت بر مراکز درمانی تحت پوشش است افزود: ما باید بر اجرای صحیح دستورالعملها و برنامههای تعیینشده در بیمارستانها نظارت و به هر چهبهتر اجراشدن آنها کمک کنیم. بنابراین انتظار میرود گزارشهای بازدیدها تخصصی نوشته شود و به مخاطب این اطمینان را بدهد که رعایت نکات مندرج در آن سبب بهبود اوضاع بیمارستان خواهد شد.
دکتر علی پور با تأیید سخن دکتر حاجی نوری رییس اداره آزمایشگاهها برخورد چکشی را دارای اثر معکوس و برخورد صمیمانه را فاقد اثر لازم دانست.
معاون درمان دانشگاه ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری موارد اصلاحی در زمان تعیینشده گفت: کارشناسان حوزه نظارت باید بهتمامی دستورالعملهای مربوطه مسلط و محیط مورد بازدید را کاملاً بشناسند تا تذکرات لازم را مطابق دستورالعملها و بر اساس شرایط محیط گزارش دهند. هدف این است که این گزارشها نتیجهبخش و مؤثر باشد و منجر به ارتقاء شود.
دکتر شباب مدیر درمان گفت: اگرچه قراراست این گزارشها بهصورت ماهانه تجمیع و به روسای بیمارستانها ارسال شود ولی در موارد فوری که نیاز به اقدام سریع است بهصورت موردی با مراکز مکاتبه خواهد شد.
دکتر عباسی مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی نیز گفت: گزارش دهی در قالب فرمهای اکسل برای تمامی کارشناسان معاونت درمان لازمالاجراست و هر فرد باید پیگیر اشکالاتی که در گزارش خود به آن اشارهکرده در زمان تعیینشده برای اصلاح آن مورد بوده و باید با هماهنگی با مسئول واحد خود بهصورت تلفنی یا حضوری و ... مراحل رفع اشکال را دنبال کند./ق
خبر و عکس: باهو
ارسال به دوستان