• تاریخ انتشار : 1394/04/24 - 12:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 259
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برنامه تعهد حرفه ای

کلید خوردن طرح پایش میزان پاسخگویی به شکایات در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاونت درمان دانشگاه، اجراي برنامه هاي ارتقاي رسيدگي به شكايات را در مراكز تابعه آغاز كرد.

 به گزارش روابط عمومي معاونت درمان دانشگاه، در راستاي اجراي سند ارتقاء تعهد حرفه‌اي دانشگاه علوم پزشكي تهران در حوزه درمان، معاونت درمان دانشگاه برنامه‌اي را باهدف ارتقاء وضعيت پاسخگويي به مددجويان شاكي در بيمارستان‌هاي تحت پوشش آغاز كرد.
دكتر عباسي مدير اداره نظارت و اعتباربخشي معاونت درمان دانشگاه با توضيح اين‌كه اين طرح فعلاً به‌صورت آزمايشي در چهار بيمارستان سينا، ضياييان، آرش و بهرامي اجرا مي‌شود، گفت: بر اساس برنامه عملياتي تدوين‌شده در معاونت درمان دانشگاه، فرم بانك اطلاعاتي به‌منظور ثبت تمامي شكايت‌ها، اطلاعات مربوط به شاكي، پيگيري و بازخورد به بيماران، طراحي و در اختيار مسئولين رسيدگي به شكايات بيمارستان‌ها قرار مي‌گيرد كه پس از تكميل بايد تا پايان هرماه آن را به اين معاونت ارسال نمايند.
وي در خصوص تماس با شاكيان گفت: كارشناسان واحد رسيدگي به شكايات معاونت درمان با طرح سؤالاتي به‌صورت تلفني، نحوه برخورد مسئول واحد شكايات مراكز، راحتي يا سختي پيدا كردن محل واحد رسيدگي به شكايات در بيمارستان، درستي يا نادرستي راهنمايي مسئول واحد شكايات و زمان پاسخگويي به شكايت را از بيمار يا همراه بيمار موردبررسي قرار مي‌دهند.
دكتر عباسي با اشاره به چگونگي بررسي بانك‌هاي اطلاعاتي تكميل‌شده در واحد رسيدگي به شكايات معاونت درمان گفت: موارد بر اساس شاخص‌هاي موجود در برنامه عملياتي مورد تحليل آماري قرارگرفته و درصد پاسخگويي به شكايات بيمارستان از آن استخراج مي‌شود كه به‌صورت گزارشي در اختيار معاون درمان قرار مي‌گيرد. نتايج به‌دست‌آمده هر سه ماه يك‌بار جهت اعمال ملاحظات اصلاحي به بيمارستان‌ها اعلام مي‌شود.
وي در خصوص ضرورت اجراي برنامه پايش پاسخگويي به شكايات افزود: با توجه به مباني و ارزش‌هاي سند ارتقاي تعهد حرفه‌اي، دو موضوع پاسخگويي و مسئوليت‌پذيري، در راستاي اولويت دادن به مصالح گيرندگان خدمت، ارزيابي مداوم نحوه پاسخگويي واحدهاي رسيدگي به شكايات بيمارستان‌ها به‌منظور ارتقاء عملكرد اين واحدها، ضروري است.
دكتر عباسي در پايان سخنان خود بر نياز به هماهنگي و همكاري روساي بيمارستان‌هاي تابعه تأكيد كرد و گفت: به‌منظور توجيه و آموزش مسئولين رسيدگي به شكايات بيمارستان‌ها مكاتبه صورت گرفته و به ياري خدا از اول مرداد پايش را در تمامي بيمارستان‌ها آغاز مي‌كنيم./ق
 خبر: باهو

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 53287
کلمات کلیدی
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو