حذف کاغذ در میز خدمت الکترونیک، به عنوان ارزش افزوده برای سازمان ها محسوب می شود

سحر درواخ مسئول میز خدمت بیمارستان سینا گفت: در میز خدمت الکترونیک، حذف کاغذ می تواند خیلی ارزش افزوده ای برای سازمان داشته باشد. ایمان سمیع پور مسئول میز خدمت معاونت غذا و دارو گفت: میز خدمت الکترونیک باعث شد تا رفت و آمد ارباب رجوع به معاونت غذا و دارو بسیار کم شود. هاشم اسماعیل بیگی مسئول آی تی و امور عمومی معاونت درمان گفت: میز خدمت الکترونیک باعث شد که ارباب رجوعان خیلی راحت تر با ما ارتباط داشته باشند و پاسخ درخواست هایشان را پیگیری کنند.

سحر درواخ مسئول میز خدمت بیمارستان سینا گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که پاندمی کرونا است و به همین دلیل باید رفت‌وآمدها را کاهش دهیم وازافزایش همه‌گیری و تلفات پیشگیری کنیم. در حوزه‌ سلامت، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه  دائماً توصیه می‌شود و دراین‌بین میز خدمت الکترونیک خدمتی است که توانسته حداقل فاصله اجتماعی را حفظ کند و ما بتوانیم خواسته‌های مشتریان بهتر و بهینه‌تر ارائه دهیم.

در آذر 97 شروع و دی‌ماه افتتاح شد و از آن زمان آموزش‌های لازم به مراکز و بیمارستان‌ها ازجمله رازی، امیر علم، بهارلو داده شد و دیگر مراکزی که دوست داشتند از میز خدمت ما بازدید کنند شروع و کارکرد آموزش‌ها داده شد. کلاس‌های آموزشی برای کارکنان برگزار و به‌تمامی شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند به‌صورت مکتوب اعلام شد که درخواست‌هایتان را از طریق میز خدمت باید ارسال شود.

میز خدمت این امکان را به ما می‌دهد در هر زمان و مکانی که قرارگرفته‌ایم حتی در خانه یا خارج از محل کار بتوانیم درخواست خود را ارسال کرد درنتیجه زمان و هزینه کاهش پیدا می‌کند. با حذف کاغذ برای سازمان می‌توان یک ارزش‌افزوده و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع و کارکنان را به همراه داشت.

ایمان سمیع پور مسئول میز خدمت معاونت غذا و دارو گفت: کم شدن مراجعه حضوری اتفاق بسیار خوبی است و ما از آذرماه 97 تاکنون 30 هزار و 792 نامه دریافتی داشته‌ایم که حجم بسیار بالایی را در برمی‌گیرد، به‌عنوان‌مثال اگر یک کارخانه بزرگ  که 300 الی 400 محصول دارد را در نظر بگیریم حداقل برای پروانه هر محصول باید یک‌بار مراجعه حضوری انجام شود ولی باوجود میز خدمت این رفت‌وآمدها بسیار چشمگیر بوده است.

در میز خدمت معاونت غذا و دارو تمامی درخواست‌ها به‌صورت الکترونیک انجام می‌گیرد؛ یعنی درخواستشان را از طریق میز خدمت ثبت می‌کنند و مراحل کار برای آن‌ها پیامک می‌شود و درنهایت پاسخ‌نامه را از طریق کارتابل دریافت می‌کنند. در کل واحد ما از چهار بخش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌های دارویی تشکیل‌شده است. صدور و تمدید پروانه‌ها شامل پروانه‌های مسئول فنی، غذایی، محصولات غذایی و واحد محصولات مکمل درزمینه واحد دارو تمدید پروانه‌های مسئول فنی داروخانه‌ها، انتقال یا جابه‌جایی داروخانه‌ها و به‌طور کل فرآیندهایی که مربوط به هر واحدی است درخواستشان باید از طریق میز خدمت ثبت شود.

هاشم اسماعیل بیگی مسئول فناوری اطلاعات و امور عمومی معاونت درمان گفت: ازهمان ابتدا که میز خدمت در دانشگاه را اندازی شد، واحد ما نیز در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد و این خود  سبب کاهش مراجعات حضوری شد.
وی افزود: راه‌اندازی میز خدمت قبل از شروع کرونا بود، اما در حال حاضر باوجود شرایط کرونا این موضوع توانست بسیار کمک‌کننده باشد. ناگفته نماند بازخوردهای خوبی ازمراجعان درباره سهولت ارتباطشان با واحد درمان و به نتیجه رسیدن نامه‌هایشان دریافت کرده‌ایم.

مجید بابایی
تهیه کننده:

مجید بابایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *