سومین کارگاه آنلاین مرکز مشاوره دانشجویان با عنوان ویروس های فکری ما در مقابل ویروس کرونا برگزار شد

مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه مجموعه کارگاه های آنلاین خود، کارگاه ویروس های فکری ما در مقابل ویروس کرونا را، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، سومین کارگاه آنلاین مرکز مشاوره دانشجویی با موضوع «ویروس های فکری ما در مقابل ویروس کرونا» از طریق اسکای روم و توسط دکتر مهشید خاوری روانشناس مرکز مشاوره روز یکشنبه 21 اردیبهشت 99 از ساعت 10 تا 11 برگزار شد.
در این کارگاه از استعاره ویروس، برای افکار خودآیند منفی استفاده و دکتر خاوری تفاوت فکر سالم و فکر ویروسی و ویژگی های آن شامل: غیرمنطقی بودن، تکرارشونده بودن و شواهد محور نبودن، ایجاد هیجان منفی و آشفتگی و عدم ارزشیابی واقع گرایانه را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین، به تحلیل هفت خطای شناختی شامل: بزرگ نمایی، کوچک نمایی، فاجعه سازی، پیش گویی منفی، تعمیم افراطی، بایداندیشی و استدلال هیجانی با محوریت افکار کرونایی پرداخت.
روانشناس مرکز مشاوره در پایان، این خطاهای شناختی را راه هایی دانست که ذهن فرد از طریق آن ها قوانین و فرض های خود را درباره خود، دیگران و دنیا با وجود شواهد نقض، آن را حفظ می کند.
توضیح اینکه، مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان درمجموع 12 کارگاه روانشناختی با محوریت شیوع ویروس کرونا را تا 22 خرداد 99 برگزار و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88964004 تماس و یا به کانال تلگرامی مرکز مشاوره به آدرس@consulting_center_tums  مراجعه کنند.
برای دریافت پوستر زمان بندی کارگاه های مرکز مشاوره، اینجا کلیک کنید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *