• تاریخ انتشار : 1399/03/27 - 08:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1260
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

گزارش اقدامات بیمارستان رازی در بحران کرونا

دکتر ربابه عابدینی رئیس بیمارستان، گزارشی از اقدامات این مرکز در بحران کووید 19 ارائه کرد.

عکس اصلی خبر

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی، دکتر ربابه عابدینی رئیس بیمارستان رازی، گزارشی از اقدامات این مرکز در بحران کووید 19 ارائه کرد. متن گزارش به شرح ذیل می باشد:

الف- اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران شیوع کرونا

  1. برگزاری کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا و تصمیم گیری درخصوص جانمایی بستری بیماران مبتلا به کرونا
  2. غربالگری همه مراجعین و کارکنان از طریق تب سنجی در مبادی ورودی بیمارستان
  3. حذف نوبت دهی حضوری به بیماران و رزرو نوبت درمانگاه ها از طریق تلفن، وب سایت و اپلیکیشن پذیرش 24
  4. لغو همه اقدامات غیرضروری شامل ارائه خدمات زیبایی نظیر لیزر، تزریق ژل و بوتاکس طبق مصوبه ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران
  5. لغو همه اعمال جراحی الکتیو شامل اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی و محدود کردن فعالیت جراحان پلاستیک  به درمان تومورهای پوستی (BCC و SCC)
  6. کاهش ظرفیت نوبت دهی درمانگاه پوست بمنظور پیشگیری از بروز ازدحام بیماران
  7. مدیریت صف به منظور کاهش حضور همزمانی بیماران جهت پذیرش و دریافت خدمت
  8. تامین وسایل حفاظت فردی شامل گان، ماسک، دستکش و شیلد محافظ برای کارکنان شاغل در واحدها و بخشهای پرخطر
  9. تامین محلول های ضد عفونی کننده دست و ماسک جراحی برای کلیه کارکنان واحدها و بخشهای بیمارستان
  10. ملزم بودن پزشک و پرستار که در تماس مستقیم با بیمار هستند به استفاده از پوشش حفاظتی کامل شامل ماسک N95، دستکش، لباس، شیلد یا عینک
  11. اختصاص درمانگاه عفونی جهت ویزیت بیماران حاد تنفسی
  12. افزایش ظرفیت پذیرش و روزهای فعالیت درمانگاه حاد تنفسی با حضور 1 نفر متخصص عفونی داوطلب
  13. ارجاع بیماران، مراجعین و یا کارکنان دارای علائم اولیه ابتلاء به کرونا به درمانگاه عفونی جهت ویزیت تخصصی
  14. درخواست انجام تست های تشخیصی لازم برای بیماران، مراجعین و یا کارکنان مراجعه کننده به درمانگاه حاد تنفسی با احتمال ابتلاء به بیماری کرونا طبق نظر متخصص عفونی
  15. پیگیری و تعیین روند درمان بیماران مبتلا به کرونا بصورت سرپایی و بستری توسط متخصص عفونی
  16. دسترسی به متخصص عفونی بصورت آنکال و 24 ساعته جهت پیگیری روند درمان مراجعین اورژانس
  17. پیگیری روند درمان بیماران نیازمند به ارجاع از طریق هماهنگی با مراکز ریفرال
  18. اختصاص ظرفیت بخش بستری زنان جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا
  19. تجهیز 2 اتاق تک تخته در بخش زنان جهت پذیرش بیماران کرونا به منظور ارائه مراقبت های ویژه
  20. جداسازی بیماران پذیرش شده در بخش بستری در بدو ورود
  21. کاهش تردد در بخشهای بستری جهت کاهش انتقال بیماری
  22. تامین ماسک جهت استفاده کلیه بیماران مشکوک و یا مبتلا به بیماری کرونا
  23. تامین دارو برای بیماران سرپایی مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا توسط داروخانه بیمارستان
  24. آموزشی عمومی به مراجعین بیمارستان درخصوص احتیاطات لازم بمنظور پیشگیری از بیماری کرونا از طریق نصب بنر، پخش فیلم آموزشی در سالن اصلی درمانگاه و بارگذاری مطالب آموزشی در لینک راهنمای بیماران   در وب سایت بیمارستان
  25. آموزش احتیاطات لازم و کنترل بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بخشهای بستری و واحدهای پاراکلینیک بمنظور اطمینان از استفاده از وسایل حفاظت فردی، رعایت الزامات بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی

 

  1. برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان درخصوص آشنایی با روش های پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا
  2. تماس تلفنی با بیماران کاندید عمل جراحی جهت چک علائم ابتلاء به بیماری کووید- 19
  3. انجام بررسی تخصصی قبل از انجام جراحی برای بیماران با علائم مشکوک به بیماری کووید-19
  4. زمانبندی و نوبت دهی اعمال جراحی ضروری با فواصل زمانی لازم بمنظور مدیریت بیماران و پیشگیری از ازدحام و شلوغی اتاق های عمل
  5. تاکید بر انجام اعمال جراحی ضروری با بی حسی موضعی و حتی المکان عدم استفاده از بیهوشی جنرال
  6. تعیین برنامه کاری اساتید بمنظور حضور در درمانگاه با رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی
  7. چینش صندلی های سالن های انتظار با رعایت فاصله استاندارد
  8. نشانه گذاری صندلی ها بصورت یکی در میان به منظور راهنمای مراجعین جهت حفظ فاصله استاندارد
  9. کاهش طول مدت اقامت بیماران پوستی در بیمارستان جهت پیگیری مراحل درمان در منزل
  10. دریافت هزینه خدمات از بیماران غیرکرونایی به صورت الکترونیک
  11. تامین تهویه مناسب با امکان ایجاد جریان هوا در فضای انتظار و اتاق های درمانگاه
  12. گندزدایی همه سطوح و تجهیزات بر اساس پروتکلهای ابلاغی در فواصل زمانی کوتاه و به صورت منظم
  13. هماهنگی با بیمارستان امیراعلم درصورت تامین غذای مورد نیاز بیمارستان در زمان بروز بحران 
  14. هماهنگی جهت حضور نیروی رادیولوژی بصورت 24 ساعته
  15. هماهنگی برای حضور مستمر 2 نفر نیروی آزمایشگاه در شیفت شب
  16. آموزش به پرسنل تلفن خانه درخصوص نحوه پاسخگویی به تماس های بیماران و کارکنان در ارتباط با کرونا
  17. بررسی فهرست کارکنان آسیب پذیر
  18. هماهنگی برای راه اندازی اورژانس در ایام نوروز
  19. هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه برای مدیریت بحران احتمالی
  20. آماده سازی ساختمان جدیدالاحداث برای پذیرش بیماران احتمالی

 

  1. جابجایی فضای فیزیکی اورژانس و انتقال به ساختمان جدید بمنظور تامین فضای فیزیکی کافی و استاندارد
  2. جابجایی درمانگاه حاد تنفسی از درمانگاه 4 به ساختمان جدید براي تامین فضای فیزیکی کافی و استاندارد و تفکیک محل عبور و مرور بیماران مشکوک به کرونا از سایر مراجعین
  3. آماده سازی بخش مردان در ساختمان جدید جهت جابجایی و انتقال بخش
  4. بازدید مدیر بیمارستان از بیمارستان محب یاس جهت الگوبرداری و آشنایی با چالش های موجود جهت مدیریت بیماران مبتلا به کرونا
  5. لغو جلسات کمیته های بیمارستانی در بحران شیوع کرونا و برنامه ریزی جهت شروع بکار مجدد کمیته ها و تشکیل جلسات ضروری بصورت محدود و براساس اولویت
  6. برنامه ریزی براي کاهش تعداد کارکنان در محل کار مطابق با مجوزهای ابلاغی و انجام وظایف بصورت دورکاری با رعایت موازین قانونی
  7. تعیین مرخصی استعلاجی بمنظور دوربودن کارکنان مبتلا به کرونا از محل خدمت و پیگیری روند درمان در منزل مطابق با پروتکل های ابلاغی
  8. ارزیابی سلامت کارکنان و اجرای راهنمای ابلاغی جهت بازگشت به کار کارکنان مشکوک و یا مبتلا به کرونا
  9. عدم ارائه اطلاعات به بیماران از طریق بروشورهای کاغذی و ارجاع بیماران و همراهان به وب سایت جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز
  10. توصیه به بیماران جهت دریافت مشاوره تلفنی بمنظور پیگیری بعدی روند درمان و پرهیز از مراجعات حضوری
  11. حذف سیستم حضور غیاب از طریق اثر انگشت و فعال کردن سیستم شناسایی چهره و کارت پرسنل
  12. ایجاد شرایط استفاده از پارکینگ برای کارکنان بمنظور کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی
  13. استمرار فعالیت های معاونت های آموزشی و پژوهشی شامل:
    • تشکیل کلاسهای مجازی به صورت آنلاین جهت دستیاران پوست ( پاتولوژی، Book review،ژورنال کلاب، گزارش صبحگاهی، جلسه معرفی بیمار و CPC)
    • آماده سازی سامانه نوید و بارگذاری محتوای آموزشی توسط همه اساتید در سامانه نوید جهت کارآموزان پوست و همچنین ارائه تکلیف و بازخورد به کارآموزان
    • بارگذاری محتوای آموزشی جهت کارورزان پوست در سامانه نوید و همچنین برگزاری کلاس آنلاین و آزمون پایان بخش جهت کاروزان
    • تخصیص آدرس ایمیل اختصاصی برای بیماران جهت ارتباط با پزشکان
    • همکاری داوطلبانه تعدادی از اساتید و دستیاران پوست در مراکز کرونا جهت ویزیت بیماران
    • تهیه راهنمای آموزشی جهت بیماران با علائم تنفسی مراجعه کننده به درمانگاه اورژانس
    • تهیه راهنمای آموزشی جهت مواجهه با عوارض پوستی ناشی از اقدامات محافظت فردی در کارکنان
    • تدوین و تصویب پروپوزال های پژوهشی در زمینه کرونا و بیماریهای پوستی
    • تماس تلفنی با بیماران مزمن پوستی کاندید دریافت داروهای بیولوژیک و تنظیم دوز داروها
    • برنامه ریزی جهت کاهش حضور اساتید، دستیاران و کارورزان در محیطهای بالینی برحسب نیاز
    • تعطیلی کلاسهای تئوری و عملی کارآموزان پوست
    • اطلاع رسانی در مورد پروتکل های بروز بیماران تنفسی به پزشکان
    • برگزاری کلاسهای آنلاین در مورد تظاهرات پوستی بیماری کرونا و همچنین یافته های رادیولوژیک بیماری

 

ب- برنامه عادی سازی خدمات بیمارستانی

  1. جداسازی فضای فیزیکی درمانگاه عفونی و بیماریهای تنفسی از سایر درمانگاه ها
  2. تدوین پروتکل شروع به کار کلینیک لیزر مبتنی بر اصول فاصله گذاری اجتماعی براساس پروتکل های ابلاغی
  3. تدوین پروتکل شروع به کار اعمال جراحی زیبایی براساس پروتکل های ابلاغی
  4. مستقر کردن پرستار تریاژ در محیط ورودی درمانگاه جهت ارجاع بیماران حضوری نیازمند ویزیت به اورژانس
  5. الزام رزرو نوبت های درمانگاه ها بصورت الکترونیک از طریق تلفن، وب سایت و اپلیکیشن پذیرش 24 و عدم نوبت دهی حضوری
  6. الزام مشاوره عفونی کودکان نیازمند به پروسیجرهای پوستی تحت بیهوشی جنرال
  7. بازگشایی مجدد شیفت بعد از ظهر درمانگاه فتوتراپی
  8. بازگشایی مجدد کلینیک آموزشی شیفت عصر
  9. برنامه ریزی براي افزایش حضور فراگیران با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی

 

  • گروه خبری : بیمارستان رازی,گروه خبری RSS,اخبار
  • کد خبر : 157055
نرگس   ابراهیمی
تهیه کننده:

نرگس ابراهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *