انتشار اولین ترجمه از «گزارش دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی سلامت از وضعیت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در این منطقه» در مرکز تحقیقات عدالت در سلامت

مرکز تحقیقات عدالت در سلامت از اولین ترجمه رسمی گزارش دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی سلامت از وضعیت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در این منطقهکه به همت کارکنان این مرکز و یاری پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین شده است، رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات عدالت در سلامت، این مرکز مفتخر است تا از اولین ترجمه رسمی گزارش دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی سلامت در خصوص وضعیت شاخص های سلامتی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در این منطقه رونمایی کند.

این گزارش که در 13 فصل و با عنوان «تکاپو در بنا نهادن آینده ای عادلانه تر در راستای دستیابی به عدالت در سلامت در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی سلامت» در مارچ سال 2021 (فروردین 1400) منتشر شد، گزارشی تفضیلی از جدیدترین یافته ها و داده های موجود از عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در منطقه مدیترانه شرقی است که طی جلسه کمیسیون عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مدیترانه شرقی ارائه شد.
این کمیسیون که یکی از گروه های زیر مجموعه دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی سلامت است، برای اولین بار در سال 2019 و با هدف گردآوری و نظارت بر داده ها و تاثیرات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در منطقه مدیترانه شرقی، تشکیل شد. این کمیسیون از زمان تشکیل تا کنون به گردهم آوری داده از کشورهای منطقه و کمک به ایجاد زیرساخت، شناسایی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و ارائه راه حل های کارا در جهت بهبود وضعیت سلامتی کشورهای منطقه مدیترانه شرقی پرداخته است.
منطقه مدیترانه شرقی به دلیل وسعت و تنوع کشورها یکی از دشوارترین مناطق جغرافیایی سازمان جهانی سلامت برای نظارت و گردآوری داده است. این منطقه که از شرق کشور افغانستان و از غرب تا کشور لیبی و مراکش را شامل می شود، کشورهایی در دسته پردرآمدترین تا کم درآمدترین کشورها را در خود جای داده است؛ به همین دلیل با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی و عوامل تاثیرگذار بر سلامت مواجه است. 

علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت مرکز تحقیقات عدالت در سلامت به نسخه الکترونیک این گزارش دسترسی پیدا کنند.

فاطمه یافتیان
تهیه کننده:

فاطمه یافتیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب