برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سلامت، ایمنی، بهداشت و توسعه پایدار با رویکرد صنعت گردشگری در جزیره کیش

اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت سلامت، ایمنی، بهداشت و توسعه پایدار با رویکرد صنعت گردشگری به همت شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل و با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، مدیران و کارشناسان از سراسر کشور روز پنج‌شنبه سی ام اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پردیس بین الملل کیش، این کنفرانس با مشارکت پردیس‌ های بین‌ الملل دانشگاه‌ های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران و دبیرخانه مناطق آزاد کشور به صورت مجازی از ساعت ۹ صبح شروع به کار کرد.

در ابتدا دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس بین‌ الملل دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اجرایی کنفرانس ضمن برشمردن اهداف و ضرورت برگزاری این کنفرانس مشتمل بر نیاز مبرم کشور به سرمایه‌ گذاری و توسعه هدفمند و پایدار صنعت گردشگری با تکیه بر ظرفیت‌ های HSE خصوصاً در مناطق آزاد کشور، توضیحاتی در خصوص نحوه شکل گیری و جمع آوری مقالات به دبیرخانه دائم این کنفرانس بیان کرد.

سپس در بخش پنل ویژه مناطق آزاد که یکی از اهداف راهبردی برگزاری این کنفرانس بود و مدیریت آن را مهندس سارا خسروشاهی به عهده داشت حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این پنل که مدیران و کارشناسان از هفت منطقه آزاد کشور حضور داشتند، دکتر سلک غفاری و دکتر فرساد نوری زاده در خصوص موضوعاتی چون بررسی اهمیت گردشگری سلامت، گردشگری علمی، آموزشی و فناوری‌ های نوین با تکیه بر ظرفیت بازار جهانی و نقش مناطق آزاد بحث و گفتگو کردند.

دکتر فرساد نوری زاده سرپرست شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل در این پنل ضمن برشمردن ظرفیت‌های ویژه مناطق آزاد تجاری در رونق صنعت گردشگری، نقش ایمنی و بهداشت را یک مساله انکارناپذیر در تحقق اهداف توسعه پایدار گردشگری خواند.

وی همچنین ضمن ارائه آمار و اطلاعاتی از سهم توریسم سلامت در رشد اقتصادی کشورهای مختلف، سهم کشور ایران را در این زمینه بسیار اندک خواند و افزود: امید است با برگزاری چنین کنفرانس‌هاییضمن آسیب شناسی که صورت می‌گیرد بتوان به صورت تخصصی ملزومات نیل به توسعه پایدار گردشگری از جمله حفظ ایمنی محیطی و فاکتورهای موثر در سلامت گردشگری را فراهم کرد.

در ادامه دکتر ایرج محمدفام دبیر علمی کنفرانس و دبیر بورد تخصصی HSE   در وزارت بهداشت، اولین سخنرانی کلیدی را با موضوع « پیش‌ بینی، آمادگی و مقابله با بحران سرمایه‌ گذاری مقاوم در سیستم‌ هایOSH » ارائه کرد و بخش اول کنفرانس در ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید.

 بخش دوم کنفرانس که از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۳۰ برگزار شد شامل دو نشست تحت عنوان ارائه مقالات برگزیده به مدیریت دکتر بهروز بهنام عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر ریسمانچیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که در هر نشست ۳ مقاله برگزیده از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس ارائه شد.

 در پایان بخش ارائه مقالات، دکتر بینگول از دانشگاه اسکودار ترکیه سخنرانی خود را با موضوع خطرات آتش سوزی در هتل‌ ها ارائه کرد و پس از آن در بخش اختتامیه، دکتر محمدفام دبیر علمی کنفرانس ضمن تشکر از اعضای کمیته سیاست‌ گذاری، کمیته علمی و عوامل فنی و اجرایی برنامه مقاله ساناز روایی مقدم با موضوع بررسی اثر فاکتورهای خطر بهداشت و ایمنی شغلی و محیط زیستی بر میزان رضایت شغلی کارکنان هتل‌های شهر تبریز را به عنوان مقاله برتر معرفی کرد.

زهرا حسین زاده
تهیه کننده:

زهرا حسین زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب