برگزاری صبحانه سالم به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ در مدرسه مکتب الاحرار شهرستان اسلامشهر

کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد از برگزاری برنامه صبحانه سالم به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ در یکی از مدارس تحت پوشش این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، جعفری، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد در خصوص این برنامه که یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ در مدرسه ابتدائی دخترانه مکتب الاحرا و با مشارکت مدیریت این مدرسه برگزار شد گفت: تخم‌مرغ جایگاه ویژه‌ای در سفره غذایی ایرانیان از سالیان دور تاکنون داشته است. این ماده غذایی نه تنها یک وعده غذایی خوشمزه  برای تهیه بسیاری از غذاهاست بلکه سال‌هاست به‌عنوان یک منبع غذای طبیعی و کامل مطرح می‌باشد. این ویژگی به علت مواد مغذی استثنایی تخم‌مرغ است که دارای پروتئین باکیفیت بالا (دارای تمام ۹ اسیدآمینه ضروری) و مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. البته کولین (یکی از ویتامین های موجود در تخم مرغ ) صرف‌نظر از تأثیر قابل‌توجه بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی برای رشد و نمو جنین و کودک و همچنین تقویت حافظه، برروی سلامت قلب و عروق نیز مؤثراست.
 وی در ادامه افزود: متأسفانه جایگاه تخم‌مرغ در سبد غذایی خانوارها به دلیل ناآگاهی در خصوص کلسترول آن کاهش‌یافته است، چون تصور می‌شود که با خوردن تخم‌مرغ کلسترول خون افزایش می‌یابد. اما مطالعات متعدد توسط محققین در مراکز در طول سال‌های متمادی بر روی افراد بسیار زیادی درکشورهای مختلف ثابت کرده که خوردن تخم‌مرغ ارتباطی با کلسترول خون ندارد. آنچه که در تولید کلسترول خون در بدن نقش دارد اسیدهای چرب اشباع به‌ویژه نوع ترانس است.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب