محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی اهمیت مصرف تخم‌مرغ در شهرستان اسلامشهر

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ باهدف بهبود تغذیه جامعه و فرهنگ‌سازی برای مصرف منابع غذایی باکیفیت بالا جشنواره آموزشی بر پایه اهمیت مصرف تخم‌مرغ برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جشنواره  با حضور دانش آموزان، مربیان و معلمین در مدرسه‌ی ابتدایی شاهد فاطمه زهرا (س) چهارشنبه 19 مهر 96 برگزار شد.
در ابتدای جلسه لیلا شیرزاد، کارشناس تغذیه مرکز خدمات سلامت جامع باغ فیض در ارتباط با فواید تخم‌مرغ و باورهای غلط در خصوص مصرف تخم‌مرغ، ارزش غذایی و راه‌های تشخیص تخم‌مرغ سالم و تازه از تخم‌مرغ فاسد و کهنه مطالبی را ارائه داد.
وی در ادامه افزود: محققین در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای در مراکز و دانشگاه‌های معتبر انجام داده‌اند که نشان می‌دهد مصرف تخم‌مرغ حتی بیشتر از یک عدد در روز در بسیاری از افراد فارغ از جنس، سن و نژاد نه تنها باعث افزایش کلسترول خون نشده، چه‌بسا برای سیستم قلب و عروق، پیشگیری از برخی سرطان‌ها و... مفید است.
شیرزاد گفت: مصرف تخم‌مرغ در کودکان و نوجوانان در حال رشد به دلیل دارا بودن پروتئین کامل، محتوای بالای ویتامین و املاح بسیار مفید خواهد بود. طبق مشاهدات خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ در دختران نوجوان در حال رشد با کاهش 18 درصدی در احتمال سرطان سینه همراه خواهد بود.
در پایان جلسه نیز برنامه صبحانه سالم همراه با تخم‌مرغ برگزار و به دانش آموزان جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی