روز دوم کنگره مدیریت و درمان کووید19

برگزاری پانل سخنرانان کلیدی درمان نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19

تجویز داروها در زمان بارداری، زمان تجویز داروها، زمان استفاده از کورتون ها، تاخیر مراجعه بیماران مبتلا و حاد شدن بیماری و زمان و شرایط اینتوباسیون از موضوعات مطرح شده در پنل سخنرانان کلیدی درمان بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، پنل سخنرانان کلیدی درمان نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19 با حضور دکتر حمید عمادی کوچک متخصص عفونی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، دکتر محمدرضا صالحی متخصص عفونی عضو هیئت‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ، دکتر ساسان توانا فوق تخصص ریه عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر امید مرادی مقدم فوق تخصص مراقبت ویژه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو کمیته علمی مراقبت ویژه مقابله با کرونا و دکتر نسیم خواجوی راد دبیر علمی کنگره و اداره‌کننده پنل جمعه 15 اسفند 99 در تالار قریب دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این پنل دکتر عمادی در خصوص داروهای ضدویروسی در درمان کووید 19، داروهای مختلف مورداستفاده در درمان این بیماری و انواع مختلف آن، عوارض و شرایط استفاده این داروها در افراد مختلف را معرفی کرد.

دکتر توانا درزمینهٔ نقش کورتیکواستروئیدها در درمان کووید 19، مطالعات مختلف درزمینه بیماری کووید 19 با محوریت ریه و دستگاه تنفسی، شرایط تجویز استروئیدها با توجه به راهنماهای موجود سازمان بهداشت جهانی را بیان کرد.

دکتر صالحی درزمینهٔ درمان عفونت‌های هم‌زمان در مبتلایان به کووید 19، به مطالعات انجام‌شده در بیماری‌های عفونی اشاره کرد و به بیشترین عفونت‌های باکتریای که هم‌زمان با کووید 19 اتفاق افتاده است و گفت: لازم است درزمینهٔ درمان بیماری کووید 19 در تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها دقت بیشتری صورت گیرد.

 دکتر مرادی مقدم درزمینهٔ مراقبت‌های تخصصی و ملاحظات درمانی در بیماران critical care، در خصوص انواع وسایل حفاظتی ، شرایط استفاده از هر وسیله بر حسب تغییرات فیزیولوژیک بیماران، مزایا و معایب آنها، اکمو، توصیه های دارویی برای بیماران با شرایط حاد در بخش های مراقبت ویژه مطالبی را ارائه کرد.

تجویز داروها در زمان بارداری، زمان تجویز داروها، زمان استفاده از کورتون ها، تاخیر مراجعه بیماران مبتلا و حاد شدن بیماری و زمان و شرایط اینتوباسیون از سوالات مطرح شده در پنل بود که پاسخ داده شد.

 در این پنل بیش از 500 کاربر مجازی حضور داشتند.
عکس: وحید مزاجردی

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب