جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

سعید مرادی: موضوع نصب سامانه هوشمند هشدار و اطفا حریق بیمارستان در مرحله مشاوره قرار دارد

مدیر بیمارستان فارابی در جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا، از پیگیری نصب سامانه هوشمند هشدار و اطفا حریق در این مرکز خبر داد و وجود نقشه و سازه قدیمی برخی از قسمت های بیمارستان را یکی از چالش های موجود در زمینه نصب این سامانه برشمرد.

سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان صبح دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مجموعه برگزار شد.  
علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی با ارائه گزارش بازدید ایمنی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه، آرمان و یاس صحبت‌های خود را شروع کرد و گفت: در این بازدیدها نکات مثبت و همچنین مخاطراتی که در بخش‌ها وجود دارند ثبت می‌شوند تا بتوانیم اقدامات اصلاحی مورد نظر را اجرا کنیم.
وی در ادامه به موارد مشابهی که در بازدیدهای ایمنی از بخش‌های بیمارستان فارابی مشاهده شده بود پرداخت و اظهار داشت: یکی از این موارد نصب وسایلی مانند ساعت در بالای تخت بیماران است. باید توجه داشت که نباید چنین وسایلی که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد در چنین جاهایی نصب شود. همچنین موضوع دیگری که وجود دارد انباشت وسایل و اقلام اضافه در انبار بخش هاست. به عنوان مثال دپو کردن کپسول‌های اکسیژن اضافه که می‌تواند مخاطرات زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل از سرپرستاران و مسئولان بخش‌ها و واحدها تقاضا داریم نسبت به مرتب کردن و خروج لوازم اضافه از انبارها اقدام کرده و اگر کپسول اکسیژن اضافه در بخش‌ها وجود دارد هرچه سریعتر آن‌ها را به واحد تاسیسات تحویل دهند.
مسئول مدیریت بحران بیمارستان فارابی به اصلاح الگوی مصرف آب در آشپرخانه، رفع فرونشست‌های ایجاد شده در فضای سبز و برگزاری جلسه هماهنگی نصب سامانه هوشمند هشدار و اطفا حریق در بیمارستان فارابی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مخاطراتی که در بیمارستان با آن مواجه هستیم و در بازدیدهای ایمنی نیز همیشه به آن تاکید می‌شود موضوع لوازم برقی است. از همه همکاران به ویژه مسئولان واحدها می‌خواهیم که حتما در هنگام خروج به خاموشی کامل لوازم و تجهیزات برقی موجود توجه کرده و چک لیست خروج را تکمیل کنند. همچنین تاکید می‌کنم هیچگاه نباید تعداد زیادی از تجهیزات یا وسایل برقی به یک رابط برق متصل شوند زیرا امکان بروز حادثه وجود دارد. به عنوان مثال در چند وقت اخیر به دلیل اتصال در یک پریز برق شاهد بروز آتش سوزی در یکی از بخش‌ها بودیم که خوشبختانه با هوشیاری یکی از پرستاران، حریق در همان لحظات اول اطفا شد. اما احتمال بروز چنین حوادثی همیشه وجود دارد و اقدامات ما باید پیشگیرانه باشد. عسگری همچنین تصریح کرد: همانطور که در جلسه گذشته نیز گفتیم، واحدهای نمونه در زمینه اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی و مدیریت منابع در پایان سال معرفی خواهند شد.
در پایان این جلسه نیز مدیر بیمارستان فارابی با جمع بندی مطالب مطرح شده در این کمیته اظهار داشت: موضوع نصب سامانه هومشند هشدار و اطفا حریق بیمارستان در مرحله مشاوره قرار دارد و در این زمینه با چند شرکت نیز گفت و گو داشتیم. زیرا یکی از چالش‌های ما در زمینه نصب این سامانه، نقشه ساختمان‌ها و قدیمی بودن برخی قسمت‌های بیمارستان است. به همین دلیل از همه این شرکت‌ها خواسته‌ایم تا دید بسیار دقیقی به این موضوع داشته باشند. امیدواریم به زودی گزارش نهایی این مشاوره‌ها را دریافت کرده تا برای نصب سامانه مورد نظر اقدام کنیم. سامانه‌های گرمایشی هم باید از هم اکنون بازدید و برای فصل سرد سال آماده شوند. همچنین با توجه به اینکه در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته یک تمرین عملیاتی برگزار خواهیم کرد باید سناریوی این مانور هرچه سریع‌تر تدوین شود تا در برای برگزاری آن آمادگی کامل داشته باشیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب