ششمین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

در ششمین گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور اساتید برجسته گروه‌های مختلف پزشکی این مرکز درخصوص نکات آموزشی، تشخیص و درمانی بیمار خانم ۴۳ ساله با درد شکم و شوک بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ششمین گراندراند ماهانه مجتمع چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هیئت‌علمی و فراگیران گروه‌های تخصصی جراحی، گوارش و کبد، رادیولوژی و سایر گروه‌های آموزشی در تالار شهید مجتمع برگزار شد. در این جلسه به همت دکتر فخرالدین کیانی فلوشیپ لاپاروسکوپی، دکتر سامرند فتاح‌قاضی متخصص بیهوشی، دکتر فروغ البرزی فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد، دکتر فائزه سلحشور متخصص رادیولوژی، دکتر شیلا آقایانی فوق تخصص روماتولوژی و دکتر پریناز موسوی متخصص پزشکی قانونی، روند تشخیص و درمان بیمار ۴۳ ساله با شکایت درد شکم و شوک بازبینی و موشکافی شد.
در ابتدای جلسه گراندراند، دکتر کیانی ضمن خوشامدگویی به حضار از دستیار تخصص جراحی دکتر امیررضا فاضلی دعوت کرد تا به ارائه شرح حال بیمار بپردازد. سپس دکتر فاضلی شرایط بالینی بیمار با علایم شکم حاد و شوک با سابقه بیماری درماتومیوزیت و مصرف کورتیکواستروئید را تبیین کرد.
سپس روند تشخیصی بررسی و درمان‌های انجام‌شده به‌صورت گام‌به‌گام گزارش و مورد تبادل‌نظر حاضرین قرار گرفت.
در ادامه دکتر سلحشور ضمن تفسیر CT scan شکم بیمار، یافته ها را مطرح‌کننده پرفوراسیون دئودنوم دانست.
پس از آن یافته های لاپاراتومی بیمار توضیح داده شد و اقدامات اولیه در damage control surgery تبیین شد.
سپس دکتر قاضی درباره عوارض ناشی از التهاب و عفونت شکم بر روی سیستم‌های مختلف بدن بویژه سیستم تنفسی و ایجاد ARDS سخن گفت.
با توجه به شواهد خونریزی گوارشی، دکتر البرزی درباره تشخیص‌های افتراقی مهم این عارضه صحبت کرد.
همچنین دکتر آقایانی به توضیح درخصوص بیماری درماتومیوزیت، شعله ور شدن آن، عارضه بروز واسکولیت در زمینه این بیماری و بویژه واسکولیت سیستم گوارش پرداخت.
شایان ذکر است در طول تبیین شرح حال و سیر بالینی بیمار، بهترین مسیر تشخیصی-درمانی توسط حاضرین به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در پایان این محفل علمی از فراگیران برگزیده این مرکز دکتر علیمددی (دستیار گروه فارماکوتراپی) و دکتر سهیل پورحیدر (کاورز بخش جراحی عمومی) با اهدای هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.

 

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب