طرح مباحث متنوع و جامع در خصوص بیماری دیابت در نخستین مدرسه تابستانی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

رکز تحقیقات دیابت و با همکاری دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین مدرسه تابستانی دیابت را به مدت 6 روز از شنبه 19 شهریور 1401 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، این دوره آموزشی با هدف آشنایی پزشکان، پرستاران و کارشناسان تغذیه با جنبه های مختلف بیماری دیابت و خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تخصصی و نحوه تعامل با بیمار طراحی و برگزار شد.

در این دوره آموزشی، اساتید مجرب و متخصصین از مراکز و گروههای تحقیقاتی مختلف پژوهشگاه غدد و دانشکده طب ایرانی به ارائه تازه ترین یافته ها و شواهد علمی و کاربردی در حوزه دیابت پرداختند.

در کنار آشنایی با توصیه های طب نوین در کنترل دیابت و عوارض ناشی از آن و بازدید از کلینیک های تخصصی دیابت و پای دیابتی، شرکت کنندگان با توصیه های ارائه شده در طب ایرانی و چینی نیز آشنا شدند و از کلینیک تخصصی طب سنتی وابسته به علوم پزشکی تهران دیدن کردند.

پاتوفیزیولوژی و تشخیص دیابت، روشهای درمانی دیابت، تغذیه و مکمل های غذایی، اختلالات شناختی، نحوه آموزش و توانمندی بیمار مبتلا به دیابت، طب مکمل و مدیریت پای دیابتی از جمله مباحث بالینی مطرح شده در این دوره آموزشی بود. در کنار مباحث بالینی، شرکت کنندگان با برخی از موضوعات در حوزه علوم پایه و دیابت از جمله راهکارهای کنترل دیابت توسط میکروبیوم و مدل زبرا فیش برای انجام تحقیقات در این زمینه آشنا شدند.

بر اساس نظر سنجی انجام شده از شرکت کنندگان در پایان دوره، جامع بودن و تنوع مباحث در این دوره آموزشی از جمله نقاط قوت مدرسه تابستانی دیابت بود. این دوره با رضایت قابل توجه شرکت کنندگان پنجشنبه 24 شهریور به پایان رسید. 

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب