پنجمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال 1401 برگزار شد

پنجمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه روز شنبه 29 مردادماه1401 با حضور دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه آموزش و معاونان آموزشی دانشکده ها در سالن شورای حکیم دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت آموزشی، در ابتدای این نشست دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به اعضا به‌ویژه معاونان آموزشی جدید دانشکده داروسازی به بررسی موارد پیش از دستور پرداخت.
دکتر سارا پورشهیدی مدیر امور آموزشی دانشگاه، پیش از ورود به دستور جلسه موضوع افزایش ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه را مطرح و افزود: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌ها ضروری است دانشکده‌های دانشگاه برنامه‌ریزی مناسبی برای ثبت‌نام و پذیرش این دانشجویان داشته باشند.
دکتر قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص فرایند و روند مکاتبات اداری دانشکده‌ها در حوزه امور دانشجویان بین‌الملل اظهار داشت: برای رسیدگی بهتر به مسائل و امور دانشجویان بین‌الملل؛ معاونین آموزشی دانشکده‌ها در هنگام مکاتبات اداری رونوشت به معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز ارسال کنند تا این معاونت در جریان امور دانشجویان بین‌الملل قرار گیرد در ادامه اعضای شورا دیدگاه‌های خود را دراین زمینه مطرح و مقررشد دانشکده‌ها همکاری لازم با معاونت بین‌الملل دانشگاه داشته باشند.

گروه سالمند شناسی – طب سالمندی
در ادامه این نشست شورا وارد دستور جلسه شد. دکتر خواجوی راد  مدیر مرکز امور هیئت‌علمی معاونت آموزشی دستور جلسه را قرائت کرد و موضوع  تعیین تکلیف گروه‌های سالمند شناسی و طب سالمندی  به بحث و  تبادل‌نظر گذاشته شد و تصمیمات لازم در این موارد گرفته شد.

معرفی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه
دکتر محمدرضا آی مدیر آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه در خصوص فعالیت‌ها و خدمات آزمایشگاه پیش بالینی گزارشی ارائه کرد و بیان داشت: یکی از رسالت‌های مهم آزمایشگاه توسعه تحقیقات و فناوری در حوزه پیش بالینی به‌ویژه تصویربرداری با کاربردهای پیش بالینی است.
وی ادامه داد آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور تیرماه ۱۳۹۶ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
دکتر آی با اشاره به اینکه  تمام تجهیزات این آزمایشگاه توسط شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است گفت: ما جز اولین مراکزی در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم که مجوز کار با اشعه را از همان ابتدا داریم. علاوه بر اینکه تمام تجهیزات و دستگاه‌های موجود استاندارهای لازم را دارا هستند انجام کلیه فرایندهای خدمات‌دهی در آزمایشگاه پیش‌ بالینی تحت استاندارد ISO  است.
سپس دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به بازدید از این مرکز افزود: در این بازدید بنده و تیم همراه از نزدیک با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این مرکز آشنا شدیم. این مرکز دارای پتانسیل بالایی در زمینه تحقیقات پیش بالینی در کشور است. آنچه مهم است استفاده از ظرفیت این فضا در راستای یادگیری و مهارت‌آموزی دانشجویان است. ضروری است دانشکده‌ها از خدمات این مرکز بهره کافی و لازم رو ببرند.

تعیین ساعت  فرهنگی در برنامه دانشکده‌ها
در این نشست مقررشد برای تسهیل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشکده‌ها و فراهم کردن شرایط حضور هرچه بیشتر استادان و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، هر دانشکده یک بازه زمانی ۲ ساعته در طول هفته، با عنوان «ساعت فرهنگی» تعیین و به معاونت  فرهنگی دانشجویی دانشگاه اعلام کند.
در این جلسه  همچنین موضوعاتی از قبیل ارزشیابی گروه معارف اسلامی دانشکده پزشکی دانشگاه و دسترسی ادمین دانشکده‌ها برای ارزشیابی اعضای هیئت‌علمی این گروه، تصویب کلیات آئین نامه داخلی پذیرش  دانشجوی مهمان در مقاطع کارشناسی و دکتری عمومی مطرح شد و در ادامه جلسه درخواست‌ها و موارد دانشجویی در جلسه مطرح و رسیدگی شد.



آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب