پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته سواد رسانه

دکتر اولیائی منش با تبریک هفته سواد رسانه به تمامی همکاران دانشگاه به ویژه همکاران حوزه بهداشت، از همه مدیران و کارشناسان این حوزه خواستند در خصوص آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها برای افزایش سواد رسانه به ویژه سواد سلامت رسانه تلاش کنند.

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته سواد رسانه دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام دکتر علیرضا اولیائی منش در خصوص هفته سواد رسانه به شرح ذیل است:

سواد رسانه‌ای شامل عملکردی است که به افراد امکان می‌دهد به رسانه‌ها دسترسی پیدا کنند، ارزیابی انتقادی کنند و رسانه‌ها را ایجاد یا دستکاری کنند. سواد رسانه‌ای به یک رسانه محدود نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از شایستگی‌ها است که برای کار، زندگی و شهروندی ضروری است.
 سواد سلامت نیز مبتنی بر مفاهیم سلامت و سواد رسانه‌ای است که به توانایی فرد در جستجو، درک و ارزیابی اطلاعات سلامت از منابع الکترونیکی و اتخاذ تصمیمات بهداشتی آگاهانه برای رسیدگی به یک مشکل بهداشتی در فعالیت های روزمره بستگی دارد.
سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای، مردم را قادر می‌سازد تا به عنوان کاربران اطلاعات و رسانه‌ها، آگاهانه قضاوت کنند و همچنین به ایجاد کننده و تولیدکنندگان ماهر اطلاعات و پیام‌های رسانه‌ای تبدیل شوند.
سواد رسانه ای شروع یک چارچوب زندگی سالم‌تر و کم استرس تر است. در همین ارتباط، اینجانب پرداختن به این مهم را در برنامه‌های سلامت، ضروری دانسته و از گروه آموزش و ارتقائ سلامت می‌خواهم که به این برنامه توجه ویژه داشته باشند.
خوشبختانه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران سامانه آموزش از راه دور با عنوان شهاب (شبکه هوشمند آموزش بهداشت-shahab.tums.ac.ir) راه اندازی شده است که می‌تواند یک منبع معتبر برای دسترسی خانواده‌ها به محتواهای صحیح، ساده و کاربردی برای عموم باشد. قطعا ایجاد منابع معتبر با دسترسی آسان برای عموم مردم، می‌تواند از انتشار اخبار نادرست پیشگیری کرده و منجر به افزایش سواد سلامت و سواد رسانه‌ای شود.
امسال همراه با تمامی کشورها در سراسر جهان ما نیز هفته سواد رسانه را با شعار " سواد رسانه‌ای و اطلاعات در فضای مجازی، اولویتی برای همه " گرامی می‌داریم. بنده به عنوان معاون بهداشت دانشگاه ضمن تبریک این روز به تمامی همکاران دانشگاه به ویژه همکاران حوزه بهداشت، مراقبین، داوطلبین و سفیران سلامت و ارج نهادن به زحمات ایشان، از همه عزیزان می‌خواهم در خصوص آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها برای افزایش سواد رسانه به ویژه سواد سلامت رسانه تلاش کنند.

دکتر علیرضا اولیائی منش

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب