بازدید دکتر دادگرنژاد از واحدهای تخصصی مشاوره،‌ مجموعه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران (۱۳ آبان)

دکتر منوچهر دادگرنژاد مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از واحدهای تخصصی مشاوره تلفنی و حضوری مجموعه داروخانه های ۱۳ آبان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ۱۳ آبان، دکتر منوچهر دادگرنژاد به همراه کارشناسان آن اداره کل،  روز سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ از مرکز داروپزشکی و کلینیک مراقبت های دارو درمانی داروخانه 13آبان بازدید کرد.
در این بازدید دکتر محمد شریف زاده، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدرضا روئینی سرپرست داروخانه های دانشگاه، دکتر سعید گودرزی رئیس داروخانه طبیعی داروخانه ایثار دکتر دادگر نژاد را همراهی کردند.

در ابتدا دکتر مژگان مشایخی مدیر مرکز دارو پزشکی ۱۳ آبان، ضمن اعلام برنامه کار این مرکز (همه روزه از ساعت 8 تا 20)، میانگین تماس های تلفنی هم وطنان را برای اخذ مشاوره های علمی و تخصصی داروپزشکی توسط شماره تلفن های 82101 و 190 بخش علمی، حدود  13 تا 16 هزار تماس در ماه  بیان کرد.

همچنین تشریح اهم فعالیت های مرکز، توسط مشارالیها  آموزش دانشجویان داروسازی، برپائی کارگاه‌های آموزشی ماهیانه دانشجویان و دانش‌آموختگان داروسازی مجموعه داروخانه‌ها،  برگزاری کارگاه تخصصی دستیاران داروسازی و برگزاری سالیانه کارگاه ملی  داروسازان مراکز دارو پزشکی سایر استان ها در سطح کشور با همکاری سازمان غذا و دارو  به صورت اجمالی عنوان شد.

دکتر مشایخی در رتبه بندی سوالات تلفنی، رتبه اول و دوم به پرسش های عوارض داروئی و مصرف دارو در جمعیت های خاص مانند جمعیت های خاص اطفال و سالمندان دانست. معرفی نشریات مرکز، نحوه انتشار و تحلیل یافته های علمی، تعامل و مشارکت بیشتر با اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، دانشکده داروسازی و داروخانه طبیعی ایثار با میهمانان بازدید کننده مورد بحث و توافق قرار گرفت.

آشنائی و معرفی کلینیک مراقبت های  دارو درمانی (فارماکوتراپی) داروخانه 13 آبان مرحله دوم بازدید بود. دکتر الهام حدیدی متخصص داروسازی بالینی و مدیر کلینیک 13 آبان،  ضمن اشاره به فعالیت این مدل در کشور امریکا، تاریخچه شروع کار این کلینیک را به عنوان نخستین واحد در کشور از مهر ماه 91 عنوان کرد. در روزهای غیر تعطیل مراجعه کنندگان از ساعت 9 صبح تا ساعت 20  توسط متخصصین داروسازی بالینی شاغل در مرکز، به صورت رایگان ویزیت می شوند و مسائل آن ها از پرسش در خصوص ساده ترین سوالات رژیم داروئی تا بررسی کل رژیم دارودرمانی را در برمی گیرد.

از زمان شروع به کار کلینیک بیش از 35 هزار پرونده ثبت شده در آرشیو مرکز موجود است. این مرکز در شاخه های متفاوتی دارای مسئولیت و فعالیت است که بخشی از آن ها به شرح زیر است:

1) یکی از وظائف این کلینیک ها پایش سلامت کارکنان سازمان در شاخه های مختلف است مانند: بررسی مستندات پزشکی معاینات طب کار و رژیم های دارودرمانی کارکنان، انتخاب و ارجاع کارکنانی که نیاز به بررسی و کنترل بیشتر دارند به مراکز پزشکی بررسی ضرورت انجام واکسن هایی هم چون آنفولانزا و هپاتیت با توجه به نوع شغل و محل خدمت کارکنان، برنامه ریزی انجام اقدامات مورد نیاز در این زمینه در سازمان

2)همکاری با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری هفته های سلامت

3) تهیه و بومی سازی دستورالعمل های مختلف به روز، در بخش های مربوط به  بهداشت کارکنان، بهداشت و نحوه ضدعفونی  محیط، طرز استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی و حفاظتی و ... در بحران کرونا در کل مجموعه

4) پایش فعال و مشاوره کارکنان مشکوک، علامت دارو مبتلا به بیماری کرونا در مدت قرنطینه و درمان تا پس از بهبودی و بازگشت به کار

5)انجام مراجعات و فالو آپ بعد از ترخیص بیماران کرونائی مراجعه کننده

در ادامه با توجه به توان علمی بالقوه موجود در این مرکز و اعلام آمادگی دکتر حدیدی به ارائه خدمات در سطح دانشگاه، مقرر شد که یک جلسه توسط  متخصصان این واحد با هدف تشریح و معرفی خدمات در آینده نزدیک در دانشکده داروسازی برگزار شود.

برنامه ریزی اولیه همکاری با اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و دانشکده داروسازی نیز مطرح و مورد تایید حاضرین قرار گرفت.     

اطلاعات مورد نیاز در خصوص مرکز دارو پزشکی و فارماکو تراپی 13 آبان در سایت این مجموعه با آدرس موجود است.

 

نسیبه  نصیرپور
تهیه کننده:

نسیبه نصیرپور

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب