برگزاری جشنواره غذای سالم در مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه

مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه، به مناسبت بسیج ملی تغذیه با رویکرد کاهش مصرف نمک، قند، شکر و روغن جشنواره غذای سالم برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این جشنواره پنج‌شنبه دوم دی 95 با حضور رابطین پایگاه ضمیمه در مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه برگزار کرد.
شهرزاد پیرشاه، کارشناس تغذیه مرکز در این جشنواره گفت: مصرف زیاد نمک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل خطر در بروز بیماری‌های شایعی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، سرطان دستگاه گوارش و پوکی استخوان است.
وی در ادامه عوامل خطر مصرف زیاد قند و شکر را افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، عروقی، سرطان، دیابت نوع دو، اضافه‌وزن و چاقی، پوسیدگی دندان عنوان کرد و گفت: با کاهش مصرف چربی و روغن از بیماری‌های قلبی، عروقی پیشگیری کنیم و همچنین روغن‌های نیمه جامد و چربی‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند که سلامت را تهدید می‌کنند.                      
در پایان جشنواره نیز به سه تن از رابطین برگزیده که معیار شعار بسیج ملی تغذیه (کاهش مصرف نمک، قند،  شکر و روغن) و استفاده از مواد غذایی سالم و متنوع، روش پخت صحیح، طعم مطلوب و جذابیت ظاهری را رعایت کرده بودند، جوایزی اهدا شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تنظیمات قالب