• تاریخ انتشار : 1401/11/02 - 11:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 325
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی به مناسبت هفته تغذیه در مدرسه دخترانه سعادت در چهاردانگه

واحد تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه جلسه آموزشی برای دانش آموزان مدرسه دخترانه سعادت در این شهر به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی تغذیه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، شهرزاد پیرشاه کارشناس تغذیه مرکز در این جلسه آموزشی که هفته آخر دی ۱۴۰۱ با موضوع پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی در دوران نوجوانی و کودکی برگزار شد گفت: چاقی به انباشته شدن غیرعادی چربی در بدن چاقی می‌گویند زمانی که کالری دریافتی بیشتر از کالری مصرفی باشد، به چربی تبدیل‌شده و در بدن ذخیره می‌شود. بنابراین چــاقی شکلی از سوءتغذیه نــاشی از پرخـــوری است که نه‌تنها نشانه سلامتی نیست بلکـه نشان‌دهنده تغـذیه نامناسب است.
وی در ادامه افزود: مشکل چاقی در کودکان و نوجوانان جهان رو به افزایش است. مهم‌ترین علت چاقی کم‌تحرکی و عادات تغذیه‌ای غلط است. ۷۰ درصد نوجوانان چاق در آینده به بزرگ‌سالان چاق تبدیل می‌شوند. چاقی عامل بسیاری از بیماری‌ها ی مهم مثل دیابت، فشار خون، چربی خون و... است.
پیرشاه در خصوص کاهش وزن  به مصرف نوشیدنی‌های سالم، مصرف لبنیات کم‌چرب، نان و غلات سبوس‌دار، عدم حذف صبحانه و کاهش مصرف نمک اشاره کرد.

 

  • گروه خبری : شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
  • کد خبر : 225062
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب