برگزاری یک وعده صبحانه سالم با تخم‌مرغ در پارک روستای علی‌آباد قاجار در چهاردانگه

خانه بهداشت علی‌آباد قاجار در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با مشارکت کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه اقدام به برگزاری یک وعده صبحانه سالم با تخم‌مرغ در پارک این روستا کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این برنامه با حضور خواهران بسیجی در پارک علی‌آباد قاجار سه‌شنبه ۱۶ مهر ۹۸ با موضوع تخم‌مرغ و فواید آن برگزار شد. 
در این برنامه شهرزاد پیرشاه، کارشناس تغذیه مرکز سلامت جامه شهری چهاردانگه در ارتباط با فواید تخم‌مرغ، باورهای غلط در مورد تخم‌مرغ، ارزش غذایی تخم‌مرغ و همچنین راه‌های شناسایی تخم‌مرغ تازه از کهنه مطالبی را بیان کرد و گفت: تخم‌مرغ در دهه‌های گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشته است چون تصور می‌شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش‌یافته و درنتیجه بیماری قلبی –عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
وی همچنین افزود: امروزه مطالعات متعددی توسط محققین در مراکز معتبر و در طول سال‌های متمادی بر روی افراد به سار زیادی در کشورهای مختلف صورت گرفته که ثابت کرده خوردن تخم‌مرغ حتی بیشتر از یک عدد در روز در بسیاری از مردم بدون ارتباط به جنس، سن و نژاد آنها باعث افزایش کلسترول خون نشده و حتی برای قلب می‌تواند مناسب و مفید می‌باشد. 

خبر: زینب ایمانی

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تنظیمات قالب