تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت عید سعید قربان

دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت را به دانشگاهیان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، متن پیام به شرح زیر است:
هوالقریب
و هنگامی که [ابراهیم به همراه اسماعیل] به مقام سعی نایل آمد، گفت: فرزندم، من در رویا دیدم که تو را ذبح می کنم، گمان تو چیست؟ [اسماعیل] گفت: پدرم، هر آنچه به تو امر شده است، انجام بده، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت و آنگاه که هر دو تسلیم شدند و ابراهیم، جبین اسماعیل را بر خاک نهاد، او را ندا دادیم که: ای ابراهیم، آن رویا را تحقق بخشیدی و ما این گونه نیکوکاران را پاداش می دهیم و این آزمونی آشکار است. سوره صافات آیات 102 تا 106
آنگاه که پروردگار ابراهیم، پیامبرش را در کهنسالی به نعمت خود اسماعیل بردبار بشارت داد، فرزند را ذبیح و وسیله تقرب خلیل به پروردگار قرار داد و از او خواست که پس از طواف و سعی و وقوف و رمی و گذار از مشعر و منی و عرفات، به ذبح فرزند اقدام نماید و اینگونه بود که سیرت ذبح وابستگی های نفسانی، سنت امت حضرت محمد (ص) و شرط مقبولیت زیارت بیت الله الحرام شد.
این عید روشنی که ضامن تذکر مومنان به بنیادی‌ترین مأموریت ادیان الهی که همانا تربیت انسان های تسلیم در برابر امر حق است را به دانشجویان، کاکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک می گویم.
از خداوند متعال می خواهم که تسلیم در برابر امرش و توانایی قربانی کردن امیال نفسانی که بی‌تردید تحقق آن در سطح جامعه، خالق هویت اجتماعی توسعه آفرین است را به همگان عطا کند.

دکتر مهدی ابراهیمی
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب