در جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی مطرح شد

تصمیم گیری درباره داروهای حیاتی موجود در واحدهای درمانی بر اساس تاریخ انقضا

در جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی بر اساس قوانین و دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره داروهای حیاتی موجود در ترالی کد واحدهای درمانی با توجه به تاریخ انقضا تصمیم گیری شد.

جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه مجازی کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی این بیمارستان چهارشنبه 24 شهریور 1400 با حضور دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، سعید مرادی، مدیر، فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز در اسکای روم برگزار شد.
در این جلسه دکتر محمدرضا فرخ، مسئول فنی داروخانه بیمارستان فارابی، به داروهای موجود در ترالی کد اورژانس و دیگر واحدهای درمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی از داروهای موجود در ترالی کد اورژانس، اتاق عمل، بخش ها و درمانگاه ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند تاریخ انقضای آنها نیز ممکن است تمام شود. به همین دلیل باید تصمیم های لازم در این زمینه گرفته شود. وی همچنین گزارشی از پیگیری های انجام شده در مورد شباهت دارویی آتراکوریوم و ویتامین سی و نیز کمبود بعضی از داروها ارائه کرد.
سعید مرادی نیز تصمیم گیری در خصوص داروهای ترالی کد واحدهای درمانی بیمارستان را تابع قوانین دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و اظهار داشت: درباره این داروها باید طبق قوانین و با هماهنگی دانشگاه  تصمیم گیری شود که در صورت نزدیک بودن تاریخ انقضای آن ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی که استفاده بیشتری دارند ارسال و یا تصمیمی دیگری اتخاذ شود. وی تاکید کرد تهیه داروهای حیاتی واحدهای برون سپاری شده مانند آزمایشگاه نیز باید مانند داروهای ترالی کد سایر واحدها انجام شود.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب