جلسه آموزشی ناظرین صندوق‌های رأی شهرستان اسلامشهر برگزار شد

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه آموزشی ناظرین صندوق‌های رأی شهرستان اسلامشهر را با حضور رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شهرستان و مدیر شبکه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که با حضور دکتر کرمی، رئیس بهزیستی شهرستان و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شهرستان و دکتر سلمانی، مدیر شبکه بهداشت و عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شهرستان دوشنبه 25 اردیبهشت 96 در سالن آمفی‌تئاتر شبکه تشکیل شد، ابتدا دکتر سلمانی ضمن تبریک ایام ماه شعبان و خیرمقدم به حاضرین در خصوص انتخابات گفت: در انتخابات ما سرنوشت چهار ساله شهرمان را به‌دست اعضای شورا می‌دهیم و یک شورای منسجم و عاقل می‌تواند یک شهر منسجم و عاقل را به ما هدیه کند. به عقل جمعی اعتماد کنیم و تلاشمان این باشد که عوامل لحظه‌ای بر نتیجه‌گیری منطقی مردم تأثیر نگذارد.
وی در ادامه افزود: نظارت بر حسن اجرای تکالیف و وظایف قانونی در شعب اخذ رأی اولویت اصلی هیات بازرسی است. انعکاس به‌موقع تخلفات احتمالی و نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسات شعب اخذ رأی از دیگر وظایف بازرسان و سربازرسان است.با بررسی و رصد فضای انتخاباتی شهرستان به‌ویژه فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان تلاش شده انتخاباتی پرشور و حداکثری با مشارکت همه گروه‌ها وجناح ها و بدون شائبه برگزار کنیم.
دکتر سلمانی ادامه داد: با استناد به بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ آرای مردم به‌عنوان امانت و حق‌الناس باید ارکان انتخابات را به معنای واقعی جاری و عملیاتی کنیم و از رأی مردم به‌عنوان امانت نگهداری کرده و درنهایت نیز منتخب آنها را معرفی کنیم.همه باید کار خود را به تعبیر رهبری حتی اگر کوچک باشد درست و خوب انجام دهند زیرا این انتخابات حق‌الناس است و به همین منظور بر حساسیت موضوع افزوده خواهد شد لذا ما به‌عنوان بازرسان, سربازرسان و کلیه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مسئولیت دفاع از حق مردم راداریم و باید از هرگونه غفلت و اشتباه دوری‌کنیم.
در ادامه دکتر کرمی طی سخنانی گفت: کنترل جریان انتخابات در سطح شهرستان، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به‌موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، برگزاری جلسه‌های توجیهی و آموزشی موردنیاز برای هیات بازرسی از وظایف این مجموعه است.پایش و کنترل گزارش‌های ثبت‌شده، تکمیل فرم و اجرای مقررات، ارائه گزارش‌های به‌موقع از تخلف احتمالی، تذکر به هیات اجرایی و هیات بازرسی شهرستان‌ها در صورت مشاهده نقص و تخلف از قانون و مقررات را از دیگر وظایف هیات بازرسی است.
دکتر کرمی افزود: آنچه برای ما مهم است حضور حداکثری مردم و سلامت انتخابات است تا با فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات شرایطی ایجاد نماییم تا مردم بتوانند با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خودشان را تعیین نمایند و در این راستا دعوت به مشارکت مردم در انتخابات یک وظیفه همگانی است ولی باید توجه داشت بازرسان حق جانب‌داری از هیچ کاندیدایی در شعبه‌های اخذ رأی را ندارند.
توضیح اینکه در پایان نیز دستور عمل نظارت بر انتخابات به حاضرین آموزش داده شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تنظیمات قالب