جلسه دی ماه 99 کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی برگزار شد

مسائل حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی در جلسه مجازی کمیته مرتبط بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه مجازی کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی این مرکز یکشنبه 14 دی 99 با حضوردکتر حمید ریاضی، معاون درمان، دکتر محمد سلیمانی،مسئول فنی، سعید مرادی، مدیر، فریده آژیر، مدیر پرستاری و دکتر محمدرضا فرخ، مسئول داروخانه بیمارستان برگزار شد.
دربخش ابتدایی جلسه فرآیند ارائه داروهای خودمتوقف شونده ((Automatic Stop Order به بخشهای بستری بررسی و دکتر فرخ توضیحاتی درباره آن داد.
دکتر فرخ با بیان اینکه درخواست مجدد آنتی بیوتیک ها بعد از 72 ساعت باید با مشاوره عفونی همراه باشد، افزود: اینکار با هدف کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها، کاهش هزینه های مصرفی و جلوگیری ازایجاد مقاومت میکربی انجام می شود.پس از توضیحات رییس داروخانه، لیلی حسن زادگان، سرپرستار بخش مهر بیمارستان فارابی مشکلات این واحد برای دریافت داروهای خود متوقف شونده را مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد.
درادامه  فاطمه قدیمی، مسئول کمیته های بیمارستانی فارابی درباره تشکیل کمیته تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها (استواردشیپ) و شرح وظایف کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی مطالبی را مطرح کرد و گفت: تمام واحدهای ذینفع حوزه تجهیزات پزشکی و دارو مثل اپتومتری و پرستاری باید مشکلات فنی و اجرایی و درخواست های خود را جلسات این کمیته مطرح و پیگیری کنند.
بخش دوم جلسه به بررسی عملکرد و مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی در ماه قبل اختصاص داشت. مهندس مهدی شمس، مسئول و مهندس مریم نصیریان، کارشناس واحد تجهیزات پزشکی در گزارش خود با تاکید بر لزوم همزمانی درخواست ثبت شده در سامانه PMQ با زمان انجام تعمیرات، درباره موضوعاتی چون هماهنگی با واحد تدارکات و انبار برای خرید لوازم مصرفی، اعلام کتبی خرابی تجهیزات و درخواست ها به واحد تجهیزات پزشکی، ثبت درخواست خرید تجهیزات در سامانه نجات و پیگیری آن از واحد تدارکات و تجهیزات پزشکی، ثبت درخواست و گرفتن مجوز خروج تجهیزات نیازمند تعمیر، مشارکت کارکنان واحدها برای نگهداشت صحیح ابزار و تجهیزات، لزوم پیگیری مصوبات کمیته توسط اعضا، توضیح درباره اتوکلاو ها، نتیجه بازدید از اتاق های عمل 1 و 2 و توصیه به جابه جا نکردن تجهیزات گرانقیمت و سرمایه ای توضیحاتی دادند.
مهندس شمس همچنین درخواست کرد با توجه به شرایط خاص کنونی و درخواست شرکت ها برای پرداخت نقدی، بودجه ای مجزا برای واحد تجهیزات پزشکی درنظر گرفته شود.

 

حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب