جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغری: اگر کسی در برابر معروف و منکر هیچ‌گونه احساسی نداشته باشد، انسانیت او دگرگون شده است

امام جماعت بیمارستان فارابی در جلسه تفسیر قرآن کریم این بیمارستان، در خصوص آثار و برکات امربه‌معروف و نهی از منکر به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه تفسیر قرآن کریم بیمارستان فارابی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز سه‌شنبه هشتم تیر 95 در نمازخانه این بیمارستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغری در این جلسه با بیان روایتی از حضرت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند هر كس منكر و خلافی را دید و قلباً از آن ناراحت شد، همانا از قهر خدا نجات پیداکرده و تن به‌سلامت برده است؛ و هر كس با زبان از كار خلاف نهی كرد، به پاداش رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اكرم (ص) که می‌فرماید بهترین مردم كسی است كه مردم را به معروف دعوت كند؛ و برعكس؛ اظهار داشت: اگر كسی در برابر معروف و منكر هیچ‌گونه احساسی نداشته باشد، انسانیت او دگرگون شده است، به‌نحوی‌که دیگر حرف خیری را نمی‌پذیرد.
وی افزود: همان‌گونه كه هر كس لباس می‌شوید، دست خودش نیز پاك می‌شود، كسی كه مردم را به خیر دعوت می‌کند، به‌طور طبیعی سعی می‌کند تا خودش نیز به آن كاری عمل كند كه به دیگران سفارش می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغری در خاتمه اظهار داشت: هر كس مردم را به كار خیر راهنمایی و سفارش و دعوت كند و مردم به خاطر دعوت او آن كار را انجام دهند، دعوت‌کننده در پاداش شریك می‌شود؛ بدون آنكه از اجر دیگری كاسته شود و کسی که دیگری را به كار خلاف و انحراف دعوت كند، در كیفر مفاسد او شریك خواهد شد./ق

کلمات کلیدی
میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

تنظیمات قالب