دانشکده مجازی برای پذیرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان استعداد درخشان در رشته "یادگیری الکترونیکی" فراخوان داد

دانشکده مجازی از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته «یادگیری الکترونیکی» دانشجو می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، نظر به مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و آیین نامه MD-MSc، برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی فراهم شده است. بر این اساس گروه یادگیری الکترونیکی دانشکده مجازی در نظر دارد تعداد محدودی دانشجو از بین همکاران هیئت علمی و  دانشجویان دکترای حرفه ای علاقمند به یادگیری الکترونیکی پذیرش  کند.

 توصیف دوره:
ـ دوره یادشده به شیوه ترکیبی (حضوری و مجازی) و تحت نظر مدرسان مجرب با تاکید بر مشارکت فعال دانشجویان ارائه می شود. لازم به ذکر است در صورت ادامه بحران پاندمی کووید-19، بخش حضوری برنامه بر حسب مورد از طریق نرم افزارهایی چون Sky room، Adobe connect، امکانات برگزاری همزمان نرم افزار مدیریت یادگیری دانشگاه (نوید) و سایر نرم افزارها، متناسب با شرایط پوشش داده خواهد شد.
ـ کلاس های حضوری در هر نیمسال، در دو بلوک اول و آخر نیمسال هر کدام به مدت  حداکثر 4 روز ارائه خواهند شد. (در صورت ادامه بحران کرونا، بلوک ها و سایر فعالیت های حضوری در قالب کلاس های مجازی همزمان و سایر امکانات مقتضی به صورت غیرحضوری است).
ـ بخش مجازی از طریق ارایه محتوای الکترونیکی، مطالعه مواد آموزشی ارائه شده و انجام و ارسال تکالیف در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی (LMS) در طول نیمسال تحصیلی خواهد بود. تحصیل در این رشته به طور متوسط به حدود 4 الی 5 ساعت مطالعه در هفته نیاز دارد.
ـ برنامه های حضوری گروه مانند ژورنال کلاب و سمینارهای آموزشی نیز در بلوک های حضوری (در صورت ادامه بحران کرونا در skyroom یا امکانات معادل آن)  برگزار میشود.
ـ آزمون نهایی دروس به شیوه حضوری (در صورت ادامه بحران کرونا  به صورت الکترونیکی) برگزار می شود.
ـ واحدهای درسی ارائه شده توسط گروه، در هر نیمسال به طور متوسط بین 12 تا 14 واحد است.
ـ دانشجویان موظفند در هر نیمسال تحصیلی حداقل 6 واحد درسی را با نظر و موافقت گروه آموزشی (با اولویت دروس پیش نیاز) از بین دروس ارائه شده اخذ کنند.
ـ سقف مدت مجاز تحصیل در این رشته 5 سال است.
با رعایت آیین نامه دوره های آموزش از راه دور در دانشگاه های علوم پزشکی کشور؛ این برنامه با دو نوع زمان بندی 3 ترم و 5 ترم برای دانشجویان ارائه شده و دانشجویان می‌توانند برحسب نیازها و شرایط خود یکی از این دو روند را انتخاب نمایند.
این رشته شهریه پرداز است. برای اطلاع از مبلغ و نحوه پرداخت شهریه تحصیل در این دوره به سایت دانشکده/ معاونت آموزشی/ آموزش/ شهریه مراجعه فرمایید.
شرایط داوطلبان:
ـ اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور
ـ دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) مطابق آیین نامه MD-MSc
تبصره 1: امکان تحصیل همزمان دانشجویان دکترای حرفه ای دقیقا مطابق با آیین نامه تحصیل همزمان MD-MSc اعمال میشود؛ از جمله دانشجویان پزشکی دوره دکترای عمومی در نیمسال 1 و 2 دوره پاتوفیزیولوژی و نیمسال 1 و 2 دوره کارآموزی امکان ثبت نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند. دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دوره دکترای عمومی از نیمسال 4 تا 6 تحصیلی، امکان ثبت نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند.
تبصره 2: مطابق ابلاغ معاون محترم آموزشی وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارندگان مدال های طلا، نقره، برنز انفرادی و طلای گروهی حیطه آموزش پزشکی و دارندگان مدال های طلای انفرادی و گروهی سایر حیطه های کشوری، شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
تبصره 3: دانشجویان استعداد درخشان که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکترای حرفه ای می باشند مطابق با آیین نامه، شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
 اعضای محترم هیأت علمی که در حال حاضر در رشته کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی مجازی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تحصیل هستند، صرفا پس از پایان تحصیل می توانند برای این رشته ثبت نام کنند.
 روند پذیرش دانشجو:
پذیرش در دوره از طریق آزمون آنلاین، مصاحبه علمی ساختارمند همراه با بررسی سوابق و رزومه متقاضی مطابق جدول زمان بندی زیر خواهد بود.
 ثبت نام و ارسال CV: مهلت تا تاریخ 15 مرداد ماه 1400
آزمون آنلاین: دوشنبه 6 شهریور 1400
مصاحبه: 17 شهریور 1400
ـ رزومه: رزومه شامل سوابق اجرایی ـ مدیریتی، پژوهشی و تدریس در حوزه یادگیری الکترونیکی و آموزش علوم پزشکی است. استدعا میشود در ذکر سوابق خود، فقط سوابق با ارتباط مستقیم به یادگیری الکترونیکی و آموزش علوم پزشکی را ارسال بفرمایید. بدیهی است که اعضای هیات علمی در رشته تخصصی خود سابقه تدریس دارند که در این رزومه مد نظر نیست؛ بلکه به طور مثال تدریس در کارگاه های یادگیری الکترونیکی، فلوشیپ آموزش پزشکی یا سوابق دانش پژوهی یا پژوهش در حوزه یادگیری الکترونیکی و آموزش علوم پزشکی دارای امتیاز خواهد بود. همچنین مدرک ICDL  یا سایر مدارک مرتبط را لطفا لحاظ فرمایید. ارزیابی رزومه بر اساس چک لیست تدوین شده انجام خواهد شد.
ـ آزمون چندگزینه ای به صورت آنلاین  خواهد بود. منبع آزمون فصول 13،14، 20، 21، 26، 32، 37، 43 از کتاب:
Dent JA, Harden RM, Hunt D. A practical guide for medical teachers. Elsevier. 5th edition;2017

ـ انگیزه، علاقه و نگرش متقاضی به حوزه یادگیری الکترونیکی و مهارت زبان انگلیسی تخصصی از طریق انجام مصاحبه شفاهی(آنلاین  در صورت تداوم بحران کووید 19)  و ارزیابی آن بر اساس چک لیست تدوین شده انجام خواهد شد.
 نکته: با توجه به آنکه دوره حاضر به صورت مجازی برگزار می شود، ضروری است متقاضیان محترم شرکت در دوره از حداقل مهارتهای لازم برای کار با کامپیوتر که در قالب دوره های ICDL ارائه می شود، برخوردار باشند.
ـ هرگونه تغییر احتمالی در تاریخ های فوق متعاقبا فقط از طریق سایت دانشکده مجازی به آدرس: http://etums.tums.ac.ir اعلام خواهد شد.
 ـ مستدعی است داوطلبان محترم راهنما و شرایط شرکت را به دقت مطالعه نمایند؛ مسئولیت بررسی تطابق شرایط شرکت در آزمون به عهده داوطلب بوده و هر گونه مغایرت در هر مرحله متأسفانه منجر به حذف داوطلب خواهد شد.
 مهم: توضیح اینکه همه اطلاع رسانی ها از جمله اطلاعات تکمیلی، تغییرات احتمالی، اسامی قبول شدگان هر مرحله و ... فقط از طریق سایت دانشکده انجام شده و به هیچ عنوان برای متقاضیان به طور اختصاصی  email / پیامک / ... ارسال نخواهد شد؛ لذا تقاضا میشود متقاضیان محترم اخبار روزآمد مرتبط با آزمون و دوره را از طریق سایت پیگیری فرمایند.
 برای ثبت نام روی لینک https://etums.tums.ac.ir/AdmissionMasterDegreeForm کلیک کنید.
 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دانشکده مجازی https://etums.tums.ac.ir مراجعه کنید.

 

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب