فراخوان پذیرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان استعداد درخشان برای تحصیل در رشته «آموزش پزشکی» دانشکده مجازی

دانشکده مجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته «آموزش پزشکی» دانشجو می پذیرد.

فراخوان آموزش پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی این دانشگاه توسط گروه آموزش پزشکی (از گروه‌های آموزشی وابسته به دانشکده پزشکی) و با همکاری دانشکده مجازی ارائه می‌شود.
توصیف دوره آموزشی:

  1. دوره مذکور به شیوه ترکیبی و با استفاده از روش‌های مختلف تدریس با تأکید بر مشارکت فعال دانشجویان ارائه می شود.
  2. کلاس های حضوری در هر نیمسال، در دو بلوک اول و آخر نیمسال، هر کدام به مدت حداکثر 3 روز و یا به صورت جلسات 2 ساعته طی یک هفته ارائه خواهند شد.
  3. بخش مجازی از طریق ارایه محتوای الکترونیکی، مطالعه مواد آموزشی ارایه شده، انجام و ارسال تکالیف در قالب سامانه آموزش مجازی نوید در طول نیمسال تحصیلی خواهد بود.
  4. برنامه های حضوری گروه (ژورنال کلاب و سمینارهای آموزشی) به میزان 2 ساعت در هفته برگزار می شود.
  5. آزمون پایان دوره دروس به شیوه حضوری برگزار می شود.
  6. واحدهای درسی ارائه شده توسط گروه، در هر نیمسال تحصیلی حداقل 6 و حداکثر 12 واحد است.
  7. دانشجویان مجازی موظفند در هر نیمسال تحصیلی حداقل 6 واحد درسی را با موافقت گروه آموزشی (با اولویت دروس پیش نیاز) از بین دروس ارائه شده اخذ نمایند.
  8. سقف مدت مجاز تحصیل در این رشته 5 سال پیش بینی شده است.

روند پذیرش دانشجو:
ـ پذیرش در دوره از طریق آزمون ورودی برگزار شده توسط گروه آموزش پزشکی صورت می‌گیرد. اطلاع‌رسانی در خصوص زمان، نحوه برگزاری آزمون و شرایط پذیرش از طریق سایت گروه آموزش پزشکی، سایت دانشکده مجازی و ارسال نامه به دانشکده‌های تابعه دانشگاه صورت می‌گیرد.
ـ اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
ـ دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و مدارک بالاتر گروه علوم پزشکی شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
ـ همچنین دانشجویان دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) مطابق آیین‌نامه MD-MSc شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
تبصره 1: مطابق با آیین‌نامه تحصیل همزمان MD-MSc، دانشجویان پزشکی دوره دکترای عمومی در نیمسال 1 و 2 دوره پاتوفیزیولوژی و نیمسال 1 و 2 دوره کارآموزی امکان ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند. دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دوره دکترای عمومی از نیمسال 4 تا 6 تحصیلی، امکان ثبت نام جهت شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد مجازی را دارند.
تبصره 2: مطابق ابلاغ معاون آموزشی وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز انفرادی و طلای گروهی حیطه آموزش پزشکی و دارندگان مدال های طلای انفرادی و مدال های طلای گروهی سایر حیطه ها در مرحله کشوری، شرایط شرکت در آزمون ورودی را دارند.
سهمیه قبولی دانشجویان، تا سقف 30 درصد از کل ظرفیت پذیرفته شدگان هر دوره می باشد. سهمیه پذیرش اعضای هیات علمی بدون سقف مشخص است.
 شیوه برگزاری آزمون پذیرش:
آزمون ورودی کارشناسی ارشد در سال جاری به صورت آزمون آنلاین خواهد بود و موارد زیر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت:
به طور کلی آزمون ورودی دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مشتمل بر سه بخش خواهد بود:
الف) اجرای آزمون بخش علمی در قالب سوالات چند گزینه ای و به صورت آنلاین
ب) ارسال رزومه و بررسی آن
ج) اجرای آزمون شفاهی زبان انگلیسی و بررسی انگیزه به صورت ایستگاهی.
توان علمی متقاضی در زمینه مبانی آموزش پزشکی در قالب انجام آزمون چند گزینه ای به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. منبع آزمون فصول منتخب از کتاب زیر می باشد که شماره فصول در اطلاعیه های ثبت نام اطلاع رسانی می شود:

Dent JA, Harden RM. A practical guide for medical teachers. London: Churchill Livingstone, 5th edition.

ـ رزومه متقاضی با تأکید بر سوابق اجرایی ـ مدیریتی، پژوهشی و تدریس در حوزه آموزش علوم پزشکی خواهد بود که در قالب ارسال فایل رزومه و ارزیابی آن بر اساس چک لیست تدوین شده، انجام خواهد شد.
ـ انگیزه، علاقه و نگرش متقاضی به حوزه آموزش پزشکی از طریق انجام آزمون شفاهی آنلاین و ارزیابی آن بر اساس چک لیست تدوین شده انجام خواهد شد.
ـ مهارت‌ زبان انگلیسی تخصصی آموزش پزشکی متقاضی نیز از طریق انجام آزمون شفاهی آنلاین و ارزیابی آن بر اساس چک لیست تدوین شده انجام خواهد شد.
نکته: با توجه به آنکه دوره حاضر به صورت مجازی برگزار می شود، ضروری است متقاضیان محترم شرکت در دوره از حداقل مهارت های لازم برای کار با کامپیوتر که در قالب دوره های ICDL ارائه می شود، برخوردار باشند.
شرایط پرداخت شهریه:
دانشگاه علوم پزشکی تهران، در راستای سند جامع توانمندسازی آموزشی دانشگاه و به منظور تامین نیروی انسانی متخصص در رشته آموزش پزشکی از میان اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی این دانشگاه، بخشی از شهریه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عهده می گیرد.
برای ثبت نام روی لینک اینجا کلیک کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دانشکده مجازی مراجعه کنید.

 

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

تصاویر

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

sara

sara

00/04/11 - 12:20

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *