بازدید رئیس دانشگاه از خط تولید ایران خودرو

دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران خودرو، تفاهم نامه توسعه و ارتقای طب کار امضا کردند

به منظور توسعه و ارتقای طب کار و بهبود سلامت نیروی انسانی در ایران خودرو، تفاهم نامه گروه صنعتی ایران خودرو با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.

بازدید رییس دانشگاه از خط تولید ایران خودرو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز چهارشنبه 9 آذر 1401 با حضور در ایران خودرو، از خط تولید خودرو تارا، شرایط و وضعیت محیط کار کارگران، دفتر طب کار و اداره درمان، پیشگیری و رفاه این شرکت بازدید کرد.
وی در این بازدید، تفکیک فعالیت ها در خط تولید خودرو را به فعالیت سلول های بدن انسان تشبیه کرد و گفت: امروز توفیق بازدید از خط تولید را داشتم که برایم یادآور فعالیت های سلول بدن انسان بود و البته اینکار در بدن انسان بسیار دقیق تر و وسیع تر از سوی خالق انجام می شود.
رییس دانشگاه، مرکز طب کار و فعالیت های این حوزه را کم نظیر توصیف کرد و گفت: نظم و انضباط شما برای ما نیز درس آموز بود.
دکتر قناعتی، سپس به هزینه سنگین درمان بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: بشر سالیانه خسارت و هزینه زیادی برای بیماریهای غیر واگیر پرداخت می کند که با یک برنامه ریزی ساده می توان از ابتلا به بسیاری از آنها پیشگیری کرد.
وی غذا و آب سالم، خواب مناسب و زندگی معنوی خوب دوری از دخانیات والکل را موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر عنوان کرد و افزود: پیشگیری بسیار مقدم بر درمان است و می تواند صرفه جویی ارزی بسیاری برای ما به همراه داشته باشد.
رییس دانشگاه، سپس ارتباط صنعت و دانشگاه را امری ضروری دانست و با اشاره به فعالیت های فناورانه دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت مرحوم دکتر کابلی از سال های پیش به عرصه صنعت و تولیدات فناورانه وارد شده به گونه ای که اکنون 180 محصول با تکنولوژی بالا در دانشگاه تولید شده است.
دکتر قناعتی، ربات جراح سینا را قابل رقابت با ربات های تولید شده در دنیا توصیف کرد و یادآور شد:علت این موفقیت راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت در بیمارستان، در کنار فعالیت های درمانی بود؛ چرا که محققان ما توانستند از نزدیک در جریان اقدامات درمانی برای بیمار قرار بگیرند. دانشگاه علوم پزشکی تهران همواره در کنار صنعت گران بوده و با آنها همکاری دارد.

نیروی انسانی؛ سرمایه سازمان

دکتر مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز نیروی انسانی را سرمایه سازمان خواند و بر ضرورت سلامت آنها تاکید کرد و گفت: در هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، همگی بر سلامت کارکنان بسیار حساس هستیم.
وی به آمبولانس های ساخت ایران خودرو اشاره کرد و افزود: گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه های مشخص، می تواند به دانشگاه کمک کند و ما آمادگی لازم برای برقراری تفاهم نامه های دیگر برای همکاری را داریم.

ارتباط دو سویه صنعت و دانشگاه

دکتر شاهمرادی، مدیر اداره پیشگیری، درمان و رفاه گروه صنعتی ایران خودرو نیز ضمن تبریک روز پرستار گفت: پرستاران این مجموعه در بحث کرونا در کنار همکاران وزارت بهداشت فعالیت داشتند و خدمات بسیار بزرگی ارائه کردند به نحوی که در یک روز بیش از 6 هزار دوز واکسن در پایگاه ایران خودرو به مردم تزریق شد.

وی با اشاره به اقدامات حمایت گری سازمان از منابع انسانی و کارگری گفت: با حضور رئیس دانشگاه و همکاران اداره طب کار دانشگاه در نظر داریم با توسعه حوزه طب کار، به تحلیل اطلاعات پزشکی بدست آمده بپردازیم و طی تفاهم نامه از ظرفیت های دو سویه دانشگاه و صنعت در این زمینه استفاده کنیم.

دکتر شاهمرادی افزود: از دکتر قناعتی دعوت کردیم تا به ما در پیشبرد اهداف سلامت کارکنان ایران خودرو کمک کنند. دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرجع کشور و منطقه در حوزه پزشکی است و از ظرفیت های زیادی در این حوزه برخوردار است.

معرفی ایران خودرو

شرکت ایران خودرو در سال 1341 در زمینی به مساحت 420هزار هکتار تاسیس شد و در سال 1342 با عقد قرارداد با شرکت خودروسازی بنز، تولید اتوبوس بنز را آغاز کرد و دو سال بعد از آن یعنی سال 1342، مینی بوس بنز را تولید کرد. ایران خودرو از سال 1346 با تولید پیکان، شروع به تولید خودرو سواری کرد و تعداد مدل های پیکان در سال 1349 به چهار مدل رسید. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب