در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی بر اهمیت رویکرد مشورتی در پیشبرد مأموریت‌های دانشکده تأکید شد

دکتر خاتون‌آبادی در نشست هیئت‌رئیسه این دانشکده گفت: با هدف حفظ سرآمدی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان تمام دانشکده‌های توانبخشی کشور بایستی نگاه پیشرفت در سطح کل دانشکده که طی 4 سال اخیر در پیش‌گرفته شده، ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی؛ در این نشست که 10 آبان 1400 در سالن استاد طالبیان و با حضور اعضا و همچنین مدیران گروه‌های آموزشی باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه‌های دانشکده برگزار شد، در ابتدای نشست دکتر سید احمدرضا خاتون‌آبادی رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور گفت:  این جلسه با توجه به اهمیت پیشبرد روندهای برنامه‌های جاری دانشکده و با هدف استفاده ازنظر مشورتی اعضای هیئت‌رئیسه پیشین به‌ویژه استاد دکتر محمدرضا هادیان و تا زمان طی شدن فرایندهای اداری انتصاب معاونان جدید دانشکده تشکیل‌شده است.
دکتر خاتون‌آبادی در ابتدای سخنانش با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه‌السلام گفت: اگر سنت خوبی برجای گذاشته شود حسنات این سنت حتی پس از وی نیز در پاداش اخروی وی محاسبه می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه در دانشکده توانبخشی باوجود تفاوت دیدگاه در خصوص انجام فرایندهای مرتبط با مأموریت‌های محول شده دانشگاه به دانشکده، اهالی دانشکده با نیت خالص آنچه در توان داشته‌اند را به کار گرفته و در آینده نیز همین روال پیش خواهد رفت.
رئیس دانشکده بابیان اینکه طبیعتاً در اجرای هر برنامه‌ای وجود نقایص در اجرا وجود دارد اظهار امیدواری کرد همانند گذشته با همگرایی و وفاق و همدلی، نقایص برطرف و مأموریت‌های محول شده در مسیر پیشرفت دانشکده در دانشگاه و منطقه به نحو احسن پیش برده خواهد شد.
دکتر خاتون‌آبادی که پیش‌ازاین سمت معاونت پژوهشی دانشکده را بر عهده داشت در سخنانی با اشاره به نشست‌های مشورتی برگزارشده با دکتر هادیان رئیس پیشین دانشکده در خصوص نحوه پیشبرد و اجرای برنامه‌های این دو حوزه اظهار داشت: ماحصل مشورت‌های صورت گرفته موجب رشد و پیشرفت در ابعاد مختلف بوده است.
وی در ادامه خطاب به اعضا و مدیران گروه‌های آموزشی بابیان اینکه دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بایستی در میان تمام دانشکده توانبخشی کشور سرآمد باشد از آنان خواست ضمن حفظ دیدگاه پیشرفت در سطح کل دانشکده و نه در سطح گروه آموزشی، با یاری و راهنمایی و مشورت، مسیر پیشرفتی که طی 4 سال اخیر در دانشکده در پیش‌گرفته شده، ادامه پیدا کند.
در ادامه نشست دکتر محمدرضا هادیان رئیس پیشین دانشکده و استاد گروه فیزیوتراپی در ابتدای سخنانش بابیان حدیث " أول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الأمر إلیه" گفت: در دانشکده اصولی پایه‌گذاری شده است که بایستی این اصول تکریم و احترام شود چراکه این اصول با نظر و خرد جمعی حاصل‌شده است.
دکتر هادیان در بخشی از سخنانش با  اشاره به اینکه در آموزه‌های قرانی و اسلامی نیز بر اهمیت شور و مشورت تأکید شده است و حضرت محمد(ص) نیز در بسیاری از امور، نظر مشورتی بهره می‌گرفته است؛ رمز پیشرفت دانشکده طی چهار سال اخیر  و باوجود بحران شیوع و پاندمی کرونا را تفویض اختیار، تدبیر و استفاده از خرد جمعی عنوان کرد.
رئیس پیشین دانشکده در ادامه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم باورمندانه به آموزه‌های قرانی و اسلامی عمل کنیم و خیر هم در دنیا و آخرت نصیبمان شود بایستی به این آموزه‌ها عمل کنیم.
دکتر هادیان با اشاره به تعاریف از ظلم و عدل «عدل چه بود وضع اندر موضعش؛ ظلم چه بود وضع در ناموقعش» ملاک عملکرد را تقوا دانست.
استاد گروه فیزیوتراپی دانشکده خطاب به اعضای حاضر در نشست گفت: روح امید و امید داشتن به آینده حفظ شود و ما بایستی بتوانیم دانشجویانی تربیت کنیم که از خودمان  بالاتر باشند.
وی در پایان سخنانش اظهار داشت: اساتید پیشکسوت و باتجربه دانشکده را نه به حرف که با عمل و کردار  به‌عنوان لنگرگاه مسیر پیشرفت دانشکده گرامی داشته شوند.
دکتر غلامرضا علیایی معاون آموزشی دانشکده ضمن تبریک انتصاب دکتر خاتون‌آبادی به‌عنوان رئیس دانشکده و آرزوی موفقیت برای ایشان، از زحمات و مساعی دکتر هادیان تشکر و قدردانی کرد.
 وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان ایرانی و بین‌الملل نوورود در هر سه مقطع به تفکیک گروه‌های آموزشی پرداخت.
معاون آموزشی دانشکده با اشاره به عدم امکان تأمین خوابگاه برای تمامی دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی گفت: باوجوداینکه پیش‌ازاین قرار بود کلاس دانشجویان به‌صورت حضوری باشد، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر تا فراهم شدن شرایط اسکان کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار  خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر اولویت تأمین خوابگاه با دانشجویانی است که دوره‌های کارورزی و کارآموزشی در بیمارستان دارند.
 در ادامه نشست در خصوص مسائل و مشکلات تأمین خوابگاه و اسکان دانشجویان و  همچنین نحوه حضور تمام‌وقتی دانشجویان دکتری تخصصی بررسی و تبادل‌نظر شد.
دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده نیز به ارائه گزارشی از میزان پیشرفت و تحقق برنامه‌های چهارساله این معاونت و همچنین روند امور جاری حوزه بین‌الملل دانشکده ارائه کرد.
معاون بین‌الملل دانشکده بابیان اینکه در حال حاضر 75 دانشجوی بین‌الملل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در گروه‌های مختلف دانشکده مشغول تحصیل هستند افزود: این عدد در مقایسه با تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده، بیش از 41درصد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده را شامل می‌شود و حصول این دستاورد بسیار ارزشمند است.
دکتر شادمهر تصریح کرد: جذب و پذیرش این تعداد دانشجوی بین‌الملل در دانشکده را علاوه بر ایجاد خلق فرصت و خلق ثروت به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه، زمینه تبدیل دانشکده توانبخشی به‌عنوان قطب آموزشی و بین‌المللی در منطقه را فراهم کرده است.
معاون بین‌الملل دانشکده در ادامه سخنانش اظهار داشت: باهدف حفظ پذیرش‌شدگان و عدم انصراف آنان به دلیل مشکلات مربوط به ویزا، شهریه، نحوه ارائه دروس و سایر مشکلات، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این معاونت بر اساس اصول مدیریت فعال و انعطاف‌پذیر صورت می پذیرد.
دکتر شادمهر با اشاره به رشد 120درصدی سرانه استاد به دانشجو در حوزه بین‌الملل در سال جاری در مقایسه با سال 1399 گفت: باوجود رشد 120درصدی سال جاری، دانشکده توانبخشی سال 1399 نیز رتبه دوم در سرانه استاد به دانشجو را در میان دانشکده‌های دانشگاه را کسب کرده است.
وی در پایان سخنانش فرمت برنامه 4 ساله و راهبردهای کلان و برنامه چهارساله که اخیراً توسط معاونت بین‌الملل دانشگاه ارسال‌شده است را به اعضای حاضر در نشست معرفی کرد.
 در پایان نشست دکتر آذر مهری معاون دانشجویی دانشکده در خصوص وضعیت تأمین خوابگاه دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی و سال ورود آنان و همچنین گزارشی از بازسازی سلف‌سرویس دانشجویان ارائه کرد.

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تصاویر

دکتر آذر مهری معاون دانشجویی دانشکده توانبخشی دکتر غلامرضا علیائی معاون اموزشی دانشکده دکتر قاسم محمدخانی مدیر گروه شنوایی شناسی دکتر آزاده شادمهر معاون بین الملل دانشکده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب