دومین جلسه کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛ آموزش انواع تیتر و تیترنویسی در خبر

دومین جلسه کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی برگزار و نوشتن روتیتر، تیتر، زیرتیتر، میان تیتر و سوتیتر به فراگیران آموزش داده شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که سه‌شنبه 23 مهر 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن اجتماعات آزمایشگاه جامع دانشگاه برگزار شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه دوم این کارگاه با اشاره و یادآوری؛ مبانی پایه خبرنویسی شامل تعاریف خبر، ارزش‌ها، عناصر و سبک‌های خبری، گفت: تیتر در خبر از اهمیت خاصی برخوردار است، تیتر هدایت‌کننده خواننده به خبر است و خوانندگان همواره با نگاهی کوتاه به مطالب رسانه موردعلاقه خود نگاه می‌کنند بنابراین تیترنویسی کار ظریف و مهمی به شمار می‌رود. 
سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه به انواع تیترها اشاره کرد و در ادامه به آموزش روتیتر، تیتر، زیرتیتر و سوتیتر پرداخت و تصریح کرد: تیتر باید روشن و بدون ایهام باشد و خواننده با خواندن آن متوجه خبر شود. تیتر نباید پرسشی باشد و با فعل منفی پایان گیرد. 
توضیح اینکه؛ با مشارکت رابطین خبری واحدها، اخبار سایت وبدا نقد و بررسی شد. 
حضور در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامه‌ریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یک‌بار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: الهام علی
عکاس: وحید مزاجردی
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تنظیمات قالب