ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت

دکتر آتشی بر استفاده بهینه از فضای مجازی برای نمایشگاه آنلاین فن بازار ملی سلامت به عنوان اولین نمایشگاه مجازی سلامت کشور تاکید کرد

دکتر آتشی معاون پژوهشی دانشکده مجازی و دبیر اجرایی ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت در این همایش ملی از آمادگی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری آنلاین فن بازار ملی سلامت در سه محور همایش، مسابقه دانشجویی و فن بازار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با شعار: دانشگاه فناور در خدمت صلح، سلامت و توسعه 6 و 7 بهمن 1399 بصورت مجازی برگزار می شود. محورهای این همایش در قالب پیشگیری، تشخیص، درمان و فناوریهای نرم سلامت در حوزه کرونا با پنل های تخصصی، مسابقه دانشجویی و فن بازار است.
دکتر آتشی معاون پژوهشی دانشکده مجازی و دبیر اجرایی این همایش با اشاره به پنج دوره حضوری برگزاری این همایش در شش سال گذشته عنوان کرد: در سالهای گذشته همایش و فن بازار ملی سلامت محورهای مختلفی داشته که شامل: مسابقه دانشجویی، ایده بازار، فن بازار، همایش و سفیران سلامت ویژه دانشجویان بین الملل بوده است و دبیرخانه دایمی این همایش نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است که دوران کرونا منجر به برنامه ریزی این همایش برای برگزاری مجازی آن شد که طبیعتا پشتیبانی و اجرای فنی آن بر عهده دانشکده مجازی قرار گرفت.
دکتر آتشی با اشاره به مزایای برگزاری آنلاین و مجازی همایش و فن بازار اظهارداشت: استفاده تسهیلات الکترونیکی می تواند به ما کمک کند تا با مخاطبان بیشتری در ارتباط مستمر باشیم ودر آموزش، فناوری و تجارت از این فضاها بهره ببریم، بنابراین با توجه به شرایط برگزاری در این دوران، محورهای ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت در سه قسمت برنامه ریزی شد: مسابقه دانشجویی، همایش و فن بازار.
وی با بیان اینکه فرهنگ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تحت تاثیر فضاهای مجازی کشور و دنیا قرار می گیرد تصریح کرد: در قسمت فن بازار سامانه ای طراحی شد تا بتوانیم نمایشگاهی آنلاین داشته باشیم، این سامانه به دلیل تعاملات و طراحی های متفاوتی که دارد منجر به  دایمی شدن این نمایشگاه آنلاین در دوره های بعدی نیز شد که با عنوان سامانه نمایشگاه دائمی فن بازار https://fanbazar-tums.ir معرفی می شود. در طراحی این نمایشگاه از افرادی که در نمایشگاه های حضوری بعنوان اعضای اصلی اجرایی که در حوزه های مختلف حضور دارند استفاده کردیم و در زمان کوتاهی به رفع نقایص پرداختیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راه اندازی نمایشگاه آنلاین گفت: از نکات جالب این نمایشگاه ایجاد غرفه های مجازی محصول محور و خدمات محور در حیطه های سلامت است که همزمان تمام غرفه های آنلاین می توانند با یکدیگر تعامل و قرارداد مشترک و با مخاطبان رابطه تصویری داشته باشند. همچنین این نمایشگاه آنلاین امکان تحلیل ورودی ها و خروجی ها، فعالیت غرفه ها، بازدیدها و غیره را به برگزارکنندگان می دهد.
وی در ادامه اظهارداشت: تاکنون بیش از 180 غرفه مجازی در این همایش شرکت داشتند که برای پذیرش بیش از این تعداد نیز محدودیتی نخواهیم داشت. همچنین در این سامانه غرفه های سازمان های کارفرمایی مانند وزارت بهداشت و معاونت بهداشت های دانشگاه های مختلف و مراکز رشد را با معرفی شرکت های دانش بنیان درنظر گرفته ایم. یعنی سفارشی سازی برای ایجاد غرفه های مجازی از جانب این مراکز صورت گرفت. یکی دیگر از مزایای این سامانه سالن بندی غرفه های آنلاین براساس کلمات کلیدی است و غرفه ها می توانند با بکارگیری کلمات کلیدی درست همزمان در چند بخش (تجهیزات و امکانات، خدمات سلامت، محصولات) حضور داشته باشند.
وی گفت: این همایش در روزهای 6 و 7 بهمن 99 بصورت آنلاین در فضای اسکای روم و با 10 پنل مختلف برگزار می شود، افتتاحیه این همایش دوشنبه 6 بهمن، ساعت 9 تا 30/10 صبح است و مراسم اختتامیه با اعلام نتایج مسابقه دانشجویی روز سه شنبه 7 بهمن ساعت 30/17 تا 30/18 برگزار خواهد شد.
دکتر آتشی در ادامه به مسابقه دانشجویی به عنوان یکی دیگر از محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: در این مسابقه 16 گروه دانشجویی از 16 دانشگاه مختلف شرکت داشتند که این گروه ها به حل مسئله در مقابل مشکلات معرفی شده پرداخته اند و در نهایت سه گروه بعنوان گروه برتر معرفی خواهند شد که جوایزی تقدیم حضورشان می شود.
دبیر اجرایی همایش در پایان از تمام افرادی که در برگزاری ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت مشارکت و همکاری داشته اند تشکر کرد و بیان داشت: از همین جا اعلام می دارم که دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد در حوزه های مختلفی که نام برده شد و اهدافی که مدیران حوزه سلامت دنبال می کنند حمایت نماید.

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب