دکتر حسن هاشمی، وزیر سابق بهداشت با همراهی رئیس دانشگاه به بیمارستان فارابی بازگشت

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت با حضور در کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فعالیت آموزشی – درمانی خود را در بیمارستان فارابی به طور رسمی از سرگرفت. 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، دکتر هاشمی پس از چند سال وقفه روز دوشنبه 15 بهمن 1397 در کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن پروفسور شمس بیمارستان فارابی با همراهی دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع مسئولین بیمارستان، اعضای هیئت علمی و دستیاران گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر شد تا فعالیت های آموزشی - درمانی خود در کسوت استادی گروه چشم را ادامه دهد. 
دکتر خدابنده، معاون آموزشی گروه چشم پزشکی دانشگاه، در این برنامه از طرف خانواده بزرگ فارابی به دکتر هاشمی خوشامد گفت و اظهار داشت:دکتر هاشمی از اساتید پیشکسوت و به نام گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که مسئولیت هایی چون ریاست بخش قرنیه، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه و ریاست دانشکده پزشکی را در کارنامه خود دارد و از سال 92 که به عنوان وزیر بهداشت دولت یازدهم به وزارتخانه رفتند، به علت دغدغه های این منصب، فرصت حضور در گروه را نداشتند.
وی به دیدار اخیر اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی با دکتر هاشمی اشاره کرد افزود:  بدنبال استعفای دکتر هاشمی از مقام وزارت در جلسه ای با حضور دکتر صدرالسادات رییس بیمارستان فارابی و دکتر اکبری مدیر گروه چشم پزشکی برای حضور مجدد در بیمارستان فارابی دعوت از ایشان دعوت به عمل آمدتا فعالیت های علمی – آموزشی و درمانی خود را در گروه چشم پزشکی ادامه دهند. خوشبختانه ایشان قبول کردند به صورت پاره وقت در بیمارستان حضور یابند تا بیمارستان، گروه و دستیاران از تجارب ارزشمند علمی و مدیریتی ایشان بهره مند شوند. 

حضور دکتر هاشمی موجب ارتقای گروه چشم پزشکی می شود
در ادامه دکتر سید حسین صدرالسادات، رییس بیمارستان فارابی حضور دکتر کریمی، رییس دانشگاه را که علیرغم مشغله فراوان در این جلسه حضور یافت را گرامی داشت و گفت: در واقع از زمان استعفای دکتر هاشمی از وزارت، دکتر کریمی مصرانه پیگیر بازگشت ایشان به جمع اساتید گروه چشم پزشکی بودند تا گروه چشم پزشکی از برکات حضور ایشان بهره مند گردد.
رییس بیمارستان فارابی با تقدیر از زحمات شبانه روزی دکتر هاشمی در دوران تصدی وزارت بهداشت، افزود: آحاد مردم ایران قدردان زحمات شما هستند. کما اینکه در سفری که در هفته گذشته به اتفاق ایشان برای خدمت رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان رفتیم از نزدیک شاهد آن بودم. شاید این حجم استقبال و قدردانی از دکتر هاشمی در سفر های قبلی، شائبه مسئولیت ایشان را به همراه داشت. ولی در سفر هفته گذشته مردم محروم منطقه واقعا بدون هیچگونه پیرایش و از صمیم قلب از ایشان تقدیر می کردند.
دکتر صدر السادات با یادآوری ایام دهه فجر، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: متاسفانه هنوز در برخی نقاط ایران شاهد محرومیت بالای مردم هستیم. اما باید از نزدیک ببینید مردم مناطق مرزی سیستان و بلوچستان علیرغم بسیاری از کمبود ها و مشکلاتی که هست و باید برطرف شود چه طور قدرشناس خدماتی که در دوره وزارت دکتر هاشمی برایشان شده هستند. قطعا این قدردانی ناشی از عملکرد افراد است که مردم حتی پس از مسئولیتشان هم از آن ها تقدیر می کنند. باید بروید به این مناطق و ببینیدچقدر کار شده است. 
رییس بیمارستان فارابی در پایان ابراز امیدواری کرد حضور مجدد دکتر هاشمی در بیمارستان فارابی موجب ارتقاء گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که دانشگاه مادر است، شود. 

بازگشت دکتر هاشمی به فارابی؛ الگویی برای دستیاران و اعضای جوان هیئت علمی
دکتر اکبری مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه نیز بازگشت دکتر هاشمی را به خانواده فارابی روزی خاطره انگیز برای همه دانست و گفت: به عقیده من نقطه قوت بیمارستان فارابی نه فضای فیزیکی، نه درآمد بالا، نه تعداد تخت های اتاق عمل و نه بخش های آن  بلکه نیروی انسانی منحصر به فرد آن است. از دستیاران نخبه و فلو های کار آمد تا هیئت علمی که در کشور سرآمد هستند. 
دکتر اکبری تصریح کرد: برای اعتلای بیمارستان فارابی برقله علم و دانش و موفقیت، نیازمند همدلی تک تک اساتید و تلاش مضاعف و سیاست گذاری اصولی و صحیح بر مبانی علمی و آکادمیک هستیم و همه می دانیم دکتر هاشمی در علم و دانش، مدیریت و حتی سیاست سرآمدند، هرچند خود را سیاست مدار نمی دانند. بنابراین فراغتی که از وزارت برای استاد ایجاد شده است را برای خود فرصت مغتنمی می شماریم که تا در سیاست گذاری کلان بیمارستان فارابی به عنوان قطب علمی چشم پزشکی کشور از آن بهره مند شویم.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهمترین نقش در پیشرفت هر سیستمی را الگو سازی دانست و افزود: بیمارستان فارابی بیش از هر زمان دیگر به نیروهای ارزشمند خود نیاز دارد و آنچه از حضور دکتر هاشمی در فارابی برای من از همه چیز ارزشمندتر است نقش الگویی ایشان است. شما از اندیشه دکتر هاشمی در سیاست گذاری گروه و بیمارستان بدون حضورشان هم می توانید بهره مند شوید ولی قطعا حضور دکتر هاشمی در فیلد بیمارستان است که می تواند الگوی مناسب و موثری برای دستیاران، فلو ها و هیئت علمی جوان ما باشد. چیزی که برای بنده از همه چیز ارزشمند تر است و امیدوارم بتوانیم بهترین بهره را از زمان حضور ایشان در بیمارستان ببریم. 
بازگشت دکتر هاشمی به عنوان یک سرمایه مهم برای رشد و توسعه فارابی قابل اهمیت است 
در ادامه دکتریداله اسلامی به نیابت از اعضای هیئت علمی گروه چشم سخن گفت. وی توجه به سرمایه های اجتماعی  را مهم دانست و افزود: متاسفانه آنچه در سطح جامعه دیده می شود بی توجهی به این سرمایه های اجتماعی در سطح خرد و کلان است. طبیعی است که سرمایه های اجتماعی آسان به دست نمی آیند ولی در گذر زمان به شدت می توانند تخریب شوند و از دست بروند.
دکتر اسلامی در بین سرمایه هایی که توسعه را رقم می زنند، توجه را بیشتر به سرمایه های اقتصادی دانست است و گفت: ولی آنجه مهمتر است سرمایه های نمادین و سرمایه های اجتماعی در کنار سرمایه های انسانی است. پایداری بسیاری از کشورهای در حال توسعه، تمدن ها و محیط های کوچک و بسته عمدتا بر پایه سرمایه های نمادین است که کمتر مورد توجه ما قرار می گیرد و من گمان می کنم دکتر هاشمی با انباشت تجربه در حوزه کلان و داشتن سرمایه دانش و سرمایه اجتماعی می تواند نقش مهمی در فرآیند توسعه فارابی ایفا کنند. 
وی تاکید کرد: به نظرم برگشت ایشان به خانه به عنوان یک سرمایه مهم برای رشد و توسعه فارابی قابل اهمیت است و ما روی این محور می توانیم تلاش کنیم تا فارابی به نقطه ای که باید، برسد. قطعا در فرآیند توسعه کاستی هایی داریم که با بهره گیری از تمامی امکانات که برترین آن ها سرمایه اجتماعی است می توانیم این روند را بهتر طی کنیم. 
این جلسه با سخنرانی دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت ادامه یافت. دکتر هاشمی سپس به همراه دکتر کریمی و دکتر صدر السادات به درمانگاه قرنیه رفت، از بخش های مختلف آن بازدید و با همکاران دیدار کرد. 
 خبر: امیدوار
 عکس: امیدوار- حدادپور
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

میر حامد

میر حامد

78/10/11 - 00:00

این سنت الهی است که نام خدمتگزاران به مردم به نیکی باقی بماند و از اینرو یاد و نام دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در آینده به نیکی باقی خواهد ماند . با آرزوی سلامتی و عاقبت خیر برای همه خدمتگزاران مردم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
م سلیمان نژاد

م سلیمان نژاد

78/10/11 - 00:00

امیدواریم حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در کنار همکاران علمی، پژوهشگر و توانمند ایشان بتواند بر اعتلای علمی، نوآوری، آموزشی و پژوهشی بیمارستان فارابی بیفزاید. خیرمقدم استاد

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب