چهاردهمین جشنواره مطهری

دکتر شاهمرادی: برای آموزش مهارتهای پرکتیکال به دانشجویان، نیاز به فراهم کردن محیط با یادگیری فعال داریم

از فرآیند مشترک دانشکده پیراپزشکی و دانشکده توانبخشی با عنوان، آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، آئین معرفی و اهدای جوایز فرآیند های برتر چهاردهمین جشنواره آموزشی مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، چهارشنبه 5 خرداد 1400 در سالن دارالفنون برگزار شد.
در این مراسم، فرآیند آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب که به صورت مشترک توسط دانشکده پیراپزشکی و دانشکده توانبخشی ارائه شده بود؛ به عنوان یکی از 5 فرآیند برتر معرفی و از صاحبان آن تقدیر شد.
دکتر لیلا شاهمرادی، عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی در این خصوص بیان کرد: برای آموزش مهارتهای پرکتیکال دانشجویان، نیاز به فراهم کردن محیط با یادگیری فعال داریم. این امر با کاربرد آموزش های جدید مبتنی بر تکنولوژی می تواند تا حدودی تامین شود. به این منظور و برای بهبود تفکر انتقادی دانشجویان، فرایند با دو دسته اهداف آموزشی و طراحی بازی انجام شد. فرآیند آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب دارای دو مرحله طراحی بازی و آموزش است. در مرحله اول پنج بازی (چهار بازی کامپیوتری مبتنی بر واقعیت افزوده و یک بازی مبتنی بر واقعیت مجازی) در دانشکده پیراپزشکی در سال ۹۵  طراحی شد. در مرحله دوم بازی ها در چند ترم تحصیلی جهت آموزش درس فیزیوتراپی در بیماری های مغز و اعصاب  برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گرفت و ارزشیابی شد. این فرآیند در چند مرحله از دید دانشجویان، مجریان، داوران مجلات معتبر خارجی، اعضای هیئت علمی، فیزیوتراپیست‌ها و  بازی سازها مورد بررسی قرار گرفته است. 
 
نکته مهم اینکه صاحبان اصلی این فرآیند دکتر لیلا شاهمرادی و دکتر نسترن قطبی هستند. همچنین سهراب الماسی، دکتر نورالدین نخستین انصاری، دکتر علیرضا میرباقری، و مرسا غلامزاده در این فرآیند همکاری داشتند که موفق به کسب رتبه اول کشوری در حیطه یادگیری الکترونیک در بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری شدند.
محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب