دیدار دفتر ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با خانواده شهیده مدافع سلامت جمیله رسولی

در آستانه رحلت جان‌سوز رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مدیر امور ایثارگران و معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در منزل شهیده مدافع سلامت جمیله رسولی مامای شاغل در بخش کودکان بیمارستان امام خمینی حضور یافتند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ایثارگران، در آستانه رحلت جان‌سوز رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران و هیئت همراه عصر دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ با خانواده شهیده سلامت جمیله رسولی دیدار کردند.
در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام ابوالفتح غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه، دکتر ابوالفضل علیاری، مجتبی امیری صدر رابط ایثارگران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و حمیده شفاعی کارشناس دفتر ایثارگران با خانواده معظم شهیده سلامت جمیله رسولی صورت گرفت، ابتدا مادر، خواهر و برادران بزرگوار شهیده رسولی ضمن خیرمقدم و تقدیر از مدیریت امور ایثارگران به بازگویی خاطرات و خصوصیات اخلاقی و مجاهدت خواهر شهیدشان پرداختند. این خانواده معزز صداقت، سادگی، مظلومیت و معصومیت را از خصوصیات بارز آن شهیده برشمردند و اضافه کردند: این شهیده عزیز با روحیه ایثارگری خود در طول زندگی شخصی و حرفه‌ای خود از کمک به اطرافیان و دوستان، بیماران به‌ویژه کودکان بیمار سرطانی دریغ نمی‌کرد؛ او در شرایط بحرانی کرونا نیز حتی زمان ابتلای خود، در شیفت حاضر می‌شد؛ تا اینکه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ درحالی‌که چهارماهه باردار بود و پس از ابتلای دوباره به کرونا و گذراندن یک دوره سخت بیماری به لقاءالله می‌رسد.  

حجت‌الاسلام غفاری ضمن طلب علو درجات برای شهیدان گران‌قدر هدف از دیدار خانواده معزز شهدا را در راستای توصیه مقام معظم رهبری به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: هدف اصلی از دیدارها اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌مندی از نصایح خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

وی در ادامه صبر خانواده‌های شهدا را بازتابی از جلوه‌های صبر حضرت زینب (ص) دانست؛ همچنین با تأکید بر حضور تأثیرگذار اولیا خدا و شهدا در این دنیا، از خداوند متعال آرزوی بهره‌مندی همگی از برکات معنوی این حضور را در تمام عرصه های زندگی خواستار شد.

سپس دکتر مقیمی هدف از این دیدار را تجلیل از خانواده شهید و قدردانی از صبر، ایثار و از خودگذشتگی آنان دانست و افزود: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان هستند بی‌تردید کادر درمان سربازان بی‌ادعای جبهه سلامت و حافظان آرامش مردم هستند که وجودشان موجب دلگرمی و شفای بیماران است. وی اضافه کرد: امروز بیش‌ازپیش جایگاه و اهمیت وجودی کادر درمان به‌واسطه فداکاری‌های بسیار این عزیزان در دوران کرونا در میان آحاد جامعه مشهود و موجب آرامش ملت شریف ایران اسلامی است که این احساس نتیجه ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان جلوه‌هایی از ایثار و شهادت ایثارگران در دوران دفاع مقدس است که در مقاطع حساس زمانی که تقابل میان مرگ و زندگی تنها توجه و رسیدگی شبانه‌روزی این عزیزان را می‌طلبید که بحمدالله با اهتمام ویژه آنان طولی نکشید تا این بیماری منحوس ریشه‌کن شد. در پایان این دیدار، با اهدای هدایایی از مادر شهید، جمیله رسولی تقدیر شد.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب