• تاریخ انتشار : 1399/11/13 - 08:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 712
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دیدار معاون فرهنگی و مشاور رئیس در امور ایثارگران با همسران شهید شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به مناسبت وفات حضرت ام البنین و روز تجلیل از همسران و مادران شهید نشستی با حضور دکتر عبدالرحمان رستمیان، معاون فرهنگی و مشاور رئیس در امور ایثارگران، دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران و جمعی از همسران شهید در دفتر امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران؛ در ابتدای جلسه دکتر مقیمی ضمن خیرمقدم به همسران شهدا گفت: شهادت برای شهدا بهترین مرگی است که انتخاب کرده‌اند و اگر خداوند دعای کسی را قبول کند که مرگ او را شهادت قرار دهد بزرگ‌ترین مقام را به او اهدا کرده است. بنابراین شهادت کار باارزشی است و شما همسران شهید به دلیل انتصاب به شهدا حتماً از پاداش و مزد الهی بهره خواهید برد و جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارید  به گفته حضرت امام(ره) نور چشم ملت ایران هستید.

سپس همسران شهدا به بیان مسائل و ایثارگری‌های شهدا پرداختند. مریم بختیاری پرستار بیمارستان شریعتی گفت؛ همسر من در سال 1363 در جزیره مجنون مجروح و جانباز شد و من افتخار داشتم تا لحظه شهادت ایشان سال 1393 در کنارش باشم. ایشان در تمام این مدت باتحمل بیماری به علت عوارض ناشی از جنگ زندگی سختی را سپری کرد و درنهایت به فیض شهادت رسید.

در ادامه دکتر رستمیان گفت: تکریم ایثارگران وظیفه همه ماست، خداوند عزت و سربلندی خانواده شهدا را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. خانواده شهدا و ایثارگران همگی افراد ارزشی و توانمند و در دانشگاه همیشه در روزهای سخت در خط مقدم مقابله با مشکلات هستند. به‌طور مثال در بیماری کرونا که از اسفندماه سال گذشته شروع شد بیماری در ابتدا وحشت بزرگی را ایجاد کرده بود خوشبختانه حضور ایثارگران در این مقطع باعث شد که بقیه همکاران نیز به میدان بیایند و آن وحشت اولیه از بین رفت.

وی گفت: در مقابل ظلم ایستادن هزینه دارد. در جنگ چه مظلومیت‌هایی اتفاق افتاد. دشمنان ما چه خیانت‌هایی کردند و مردم ما در مقابل ظلم مقاومت کردند و کسانی که برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شدند برای این امتیازات که امروز است کوچک‌ترین ارزشی قائل نبودند و برای کسب آرمان و هدف بزرگ‌پا به جبهه گذاشتند. زیرا در عملیات رزمندگان مرگ را از نزدیک لمس می‌کردند اما جنگیدند تا ظلم از بین رود و خوبی‌ها بر زندگی حاکم شود. همه این جان‌فشانی‌ها ارزشمند است  زیرا اگر آن‌ها نبودند این آرامش وجود نداشت. آن‌ها که رفته وزندگی خودشان وزندگی خانواده‌شان را به‌ظاهر فدا کردند، زندگی همسر شهید، پدر و مادر شهید، فرزند شهید و خواهر و برادر شهید همه این‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این‌ها باید سختی‌ها را تحمل می‌کردند.
 سپس دکتر خسروانی فرزند معزز شهید خسروانی و مدیر مشارکت های مردمی گفت؛ ما خاک پاک خانواده  شهدا را میبوسیم و به این بوسه افتخار کنیم اگرمتدین ومعتقد هستیم. بالاترین مقام فرد متدین این است که جانش را در راه خداوند نثار کند. در کشورهای بی دین نیز بالاترین مقام کسی دارند که در راه کشورش جانش را از دست می دهد، آیا کسی هست که این را قبول نداشته باشد آیا ما باید قبول کنیم که فرزند و همسر یک قهرمان هستیم. پس باید با افتخار از قهرمان خودمان یاد کنیم اگر ما قبول کنیم که دین ما بهترین دین است افتخار می کنیم به این دین  و اگر در جایی قرار داریم که افرادی ما را درک نمی کنند و قدر قهرمان را نمی دانند اشکالی ندارد شاید غیر طبیعی باشد  کسی مهره سوخته است خدا قبولش نداشته باشد. فردی مهره سوخته است که در زندگیش کار ناشایست کرده باشد و کارهای اشتباه کرده باشد . اما در شرایطی که فضا مسموم یا پر از ویروس است ما باید با ماسک از خودمان حفاظت کنیم  ماسک می زنیم یعنی اهمیتی نمی دهیم به سخنان و عملکرد افرادی که به مبارزه با ظلم اعتقادی ندارند یا مشکل هوشی ، روحی و مشکل اعتقادی دارند و قدر قهرمانان کشور خودشان را نمی دانند اما مدیران و مسؤلین هم وظیفه دارند که شرایط و محیط آلوده را  اصلاح کنند.ان شاءلله با عزت و افتخار خانواده های شهدا قله های ترقی را طی کنند و به قهرمانان کشورشان در همه شرایط افتخار کنند.

 

 

  • گروه خبری : دفتر امور ایثارگران,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 169807
حسین علی شاری
تهیه کننده:

حسین علی شاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب