• تاریخ انتشار : 1398/05/19 - 12:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1592
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دومین دوره زندگی هوشمندانه با حضور معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و فرزندان شهدا برگزار شد

معاون فرهنگی دانشگاه در دومین کارگاه زندگی هوشمندانه گفت: اگر کسی سبک زندگی سالم داشته باشد دوسوم سلامتی خود را حفظ کرده است.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران، دومین جلسه زندگی هوشمندانه روز سه‌شنبه 15 مرداد 98 با حضور دکتر عبدالرحمان رستمیان، معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر خورشید وسکویی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان، دکتر احسان مقیمی، مدیر امور ایثارگران، کارشناسان دفتر امور بانوان و دفتر امور ایثار گران با حضور بیش از 50 شرکت‌کننده در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدا دکتر مقیمی ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از حضور دکتر رستمیان به مباحث جلسه قبل اشاره کرد و  گفت: امروز به بحث استرس، عزت‌نفس و راه‌های تقویت آن به‌سوی توانمندسازی و همچنین کاهش ضعف‌ها پرداخته می‌شود.
در ادامه دکتر رستمیان با تأکید به خودمراقبتی به جنبه‌های مختلف آن مانند پیشگیری از بروز بیماری، بهداشت مواد غذایی و فعالیت بدنی بهداشت خواب اشاره کرد.
وی با بیان اینکه اگر کسی سبک زندگی سالم داشته باشد دوسوم سلامتی خود را حفظ کرده افزود: در دانشگاه شرایط بهتر شده و تلاش می‌شود کار روی سبک زندگی و بحث سلامت جسمی و طب فیزیکی برنامه‌ریزی شود.
 این عضو هیئت‌علمی دانشگاه اظهار داشت: از دانشکده تغذیه خواستیم که ارتباطات خود را با مردم بیشتر کند چراکه خدمات خودمراقبتی مربوط به همه است و تنها به دانشگاه علوم پزشکی ختم نمی‌شود و مردم از این ایده خوب استقبال کردند؛ ما باید تلاش کنیم این سبک را به بیرون انتقال دهیم و با استرس‌های جامعه مقابله کنیم و نگذاریم این استرس‌ها تأثیر سویی در زندگی مردم داشته باشد.
 دکتر رستمیان افزود: ما باید به مقوله سلامت معنوی هم یک نگاه خوب داشته باشیم؛ نبی اکرم (ص) همیشه تبسم داشتند لذا سلامت معنوی می‌تواند اثرگذاری در زندگی و جامعه داشته باشد حتی روی این مقوله هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی کارکردند و موفق هم بودند.
وی از دفتر امور ایثارگران خواست روی بحث سلامت معنوی با معاونت فرهنگی همکاری تنگاتنگ داشته باشند.
 معاون فرهنگی دانشگاه در ادامه به بحث سلامت اجتماعی پرداخت و افزود: باید روی بحث سلامت اجتماعی کارکنیم و شروع آن می‌تواند روی محورهای تولید باشد وقتی تولیدات افزایش پیدا کند فقر از بین می‌رود و به‌نوعی سلامتی اجتماعی به بار می‌آورد ما در دانشگاه نیروی فنی زیادی داریم بیاییم فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم وضعیت مطلوبی از سبک زندگی را ترویج دهیم.
در ادامه مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان خطاب به حاضرین گفت: شهدا کسانی بودند که تاریخ را عوض کردند و شما فرزندان باید به خود ببالید و افتخار کنید که چنین پدرانی داشتید و این امربر هیچ‌کس پوشیده نیست.
توضیح اینکه بحث‌های تخصصی جلسه با مشارکت حاضرین و هدایت دکتر بیات، کارشناس دفتر امور زنان و همکاران در خصوص تفاوت زن ومرد، استرس وعزت نفس و توانمندسازی تا ساعت 16 ادامه داشت.
خبر : زهرااسماعیلی
عکاس : علی گلمحمدی
لینک خبر روابط عمومی دفتر مشاور امور زنان و خانواده


  • گروه خبری : دفتر امور ایثارگران,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 90814
کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس