جلسه نهایی داوری پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد

راه‌یابی فرآیندهای برتر آموزشی به جشنواره

در راستای معرفی و انتخاب فرآیندهای آموزشی برتر، جلسه نهایی داوری پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش دانشگاه، با اعلام اینکه ۲۶ فرآیند در شش حیطه به دبیرخانه ارسال‌شده است، گفت: طبق روال هرسال، گزارش مختصری از فرآیندهایی که غربال‌شده‌اند در این جلسه مطرح و تصمیم نهایی در خصوص آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

وی از رشد دو برابری کمی تعداد فرایندهای ارسالی به دبیرخانه در برخی از حیطه‌ها در مقایسه با سال پیش خبر داد و حضور پرشور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان در جشنواره آموزشی شهید مطهری را نویدبخش مشارکت هر چه بیشتر در حوزه توسعه آموزش دانشگاه دانست.

در ادامه دکتر شاهین حمزه لو، مدیر همکاری‌های برون‌سازمانی، با ارائه گزارش مختصری از اقدامات پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: این جشنواره باهدف معرفی و تجلیل از فرآیندهای آموزشی برتر در دو سطح دانشگاهی و کشوری و اشاعه و شناسایی فرآیندهای نوین آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی نوآورانه هر یک از حیطه‌های تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزش، طراحی و تولید محصولات آموزشی و یادگیری الکترونیکی مطرح و پس از بررسی‌های اولیه، نمره دهی فرآیند توسط داوران انجام شد.

دکتر حمزه لو، با اشاره به اینکه ۲۶ طرح به دبیرخانه جشنواره راه‌یافته است؛ تصریح کرد: ۷ فرآیند در حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، ۶ فرآیند در حیطه یاددهی و یادگیری، ۴ فرآیند در حیطه مدیریت و رهبری، ۲ فرآیند در حیطه ارزشیابی، ۵ فرآیند در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی و ۲ فرآیند در حیطه یادگیری الکترونیک ارسال‌شده است.

در ادامه فرآیندهای آموزشی مطرح و در خصوص آن‌ها رأی‌گیری شد. درنهایت ۲ فرایند در حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، ۱ فرایند در حیطه یاددهی-یادگیری، ۲ فرایند در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، ۱ فرایند در حیطه ارزشیابی آموزشی، ۲ فرایند در حیطه محصولات آموزشی، ۱ فرایند در حیطه یادگیری الکترونیکی به‌عنوان فرایند برگزیده دانشگاهی انتخاب شد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب