مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع دستیاران جدید؛

فارابی مهد تربیت استعدادهای برتر رشته چشم پزشکی است

مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی انتظارات این گروه را از دستیاران چشم پزشکی تبیین کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، مراسم معارفه دستیاران جدید با حضور دکترقاسم فخرائی، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر سید حسین صدرالسادات، رییس بیمارستان فارابی؛ دکتر علیرضا لاشیئی، رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی؛ معاونین آموزش و درمان، روسای بخش ها و مسئولین آموزش دستیاری بیمارستان فارابی روز دوشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۶ در سالن شورای این مرکز برگزار شد.
دکتر فخرائی، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید، ایجاد چشم انداز و نقشه راه از چهار ساله دوره دستیاری چشم، اعلام انتظارات گروه چشم پزشکی از دستیاران و تشریح ساختار و شرایط حاکم بربیمارستان را از جمله اهداف این جلسه دانست و اظهار داشت: اساتید و مسئولین حاضر در جلسه  هر یک به نحوی بار آموزشی بیمارستان را بردوش دارند و ضمن بیان نقطه نظرات و انتظاراتشان به سوالات دستیاران پاسخ خواهند داد.
وی همچنین از تیم آموزشی بیمارستان که دل در گرو تربیت دستیاران دارند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، صمیمانه تشکر نمود و افزود: بی شک افتخارات فارابی تا حد زیادی مرهون تلاش ها و زحمات این تیم یک پارچه است. خیلی از اساتیدی که در جلسه حضور دارند الگو های حرفه ای بنده و برند های چشم پزشکی کشور هستند که موجب افتخار و نقطه قوت فارابی است.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه، بیمارستان فارابی را محیطی صمیمی خواند که قابل مقایسه با هیچ مرکز دیگری نیست و افزود: به اعتقاد من حتی فارغ التحصیلان  فارابی هم قابل مقایسه با فارغ التحصیلان مراکز دیگر نیستند. بیمارستان فارابی مفتخر است که استعداد های برتر پزشکی کشور را جذب می کند و افرادی برتر در رشته چشم پزشکی تربیت می کند و حتی اعضای هیئت علمی خود را از بین این استعداد های برتر انتخاب می کند. شما هم امسال به این ذخیره ارزشمند افزوده شده اید که جای تبریک دارد.
وی با بیان اینکه دوره دستیاری که سال های درخشان عمر حرفه ای یک متخصص چشم است که به سرعت طی شده و ذخیره علمی دوره کاری و حرفه ای در این چهار سال بدست می آید گفت: اگر در فارابی باشید و درمان هریک از بیماری های چشم را یاد نگیرید، قطعا به خود جفا کرده اید.چون در هیچ جای دنیا و حداقل در کشور های هم سطح کشور ما، مرکزی مانند فارابی با تنوع  عجیب از بیماران وجود ندارد.
دکتر فخرائی افزود: تجربه هایی که در طبابت به کمک من آمده و باعث موفقیت من در زمان تحصیل در خارج از کشور شد، حاصل دوران دستیاری در فارابی است. پس این موقعیت را مغتنم بشمارید.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه سپس انتظارات گروه را از دستیاران برشمرد و گفت: رعایت نظم و انضباط، کار در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی و شغلی، همکاری با دستیاران مهمان از سایر دانشگاه ها، مشارکت در برنامه های آموزشی، احترام  به بیمار و کار دلسوزانه، عدم فعالیت درمانی و آموزشی در خارج از بیمارستان، رعایت اصول اخلاق حرفه ای  در فضای مجازی و  اتکا به کتاب های مرجع چشم پزشکی از جمله این انتظارات است.
وی به دستیاران توصیه کرد: سعی کنید دانشمندان فروتنی باشید. محال است کسی با مدارج بالای علمی در عین حال انسان سرکشی باشد.
خبر: امیدوار
عکس:امیدوار-قاضی میرسعید

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب