فراخوان جشنواره فرهنگی هنری امام مهربانی‌ها، ویژه دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری «امام مهربانی ها» در این دانشگاه با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، به نقل از مفدا، دکتر محمد اسماعیل‌زاده در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره بیان کرد: آشنایی با سیره رضوی در جامعه بزرگترین خدمت به نسل امروز است و یکی از بهترین راه و روش آن استفاده از ابزار هنر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری و ادبی در شناخت شخصیت والای امام رضا (ع) است که با برگزاری جشنواره‌های متنوع و موضوعات سیره ‌رضوی، می توان آن را تحقق بخشید.
وی افزود: البته اثرگذاری این جشنواره تنها نباید به مشهد الرضا (ع) و خراسان محدود شود بلکه باید این دید گسترده و کشوری شود، زیرا امام رضا (ع) متعلق به مردم ایران و افتخار ایران و ایرانی است.
وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به منظور گسترش فعالیت های فرهنگی هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تولید آثار هنری در راستای معرفت بخشی و ارتقا معنویت در سطح جامعه و دانشگاهیان و تقدیر و تشویق از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی برگزار می شود.
مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این گفتگو به برخی از موضوعات این جشنواره اشاره کرد: امام رضا (ع) وحدت و اخوت اسلامی، امام رضا (ع) و کرامات انسانی، زیارت بارگاه رضوی و بقاع متبرکه، زندگی و سیره رضوی (نماز باران، نماز و نیایش و ساده زیستی و ...)، زیارت مجازی امام رضا (ع)، امام رضا (ع) امام مهربانی ها و امام رضا (ع) عالم آل محمد (ص) و علم و پژوهش (مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب) از جمله موضوعات این جشنواره است.
دکتر اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش های ادبی و هنری برگزار و دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی در ادامه افزود: قالب های جشنواره در بخش هنری شامل "پوستر"، "پادکست"، "نماهنگ" و در بخش ادبی شامل "خاطره‌نویسی"، "سفرنامه"، "داستانک"، "شعر" و "دلنوشته" است.
مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان اعلام کرد: شرکت کنندگان می بایست تا دهم مرداد ماه آثار خود را به نشانی الکترونیکی جشنواره emam.mehraban8@gmail.com یا Farhangi.stu@mums.ac.ir و یا به آی دی @emam_mehraban8 ارسال کنند.
اعلام نتایج نهایی، ۱۸ مردادماه ۱۳۹۹ همزمان با عید سعید غدیر خم خواهد بود.
برای دریافت پوستر جشنواره فرهنگی هنری امام مهربانی‌ها، اینجا کلیک کنید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب