• تاریخ انتشار : 1395/11/17 - 13:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 568
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمیته مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال در بیمارستان فارابی برگزار شد

این کمیته در راستای تجویز مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال در بیمارستان ها، تشکیل شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی دانشگاه مبنی بر تشکیل زیر گروه کمیته مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال، این کمیته روز یک شنبه ۱۷بهمن ۱۳۹۵ با حضور دکتر صنعتکار، قائم مقام بیمارستان فارابی تشکیل شد.
در این کمیته آیین نامه ارسالی مرور شد و ترکیب اعضا و شرح وظایف کمیته مورد بحث قرار گرفت. تهیه دستورالعمل و خط مشی استفاده از داروهای آنتی میکروبیال و دستورالعمل نحوه ارزیابی و نظارت برمصرف منطقی این داروها از دیگر مطالب طرح شده در این کمیته بود.
در این جلسه مقرر شد تا خط مشی استفاده از داروهای آنتی میکروبیال تدوین و در کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی مطرح شود. داروهای آنتی میکروبیال برای درج در فرمولاری بیمارستان انتخاب شوند.
در خصوص تهیه دو داروی مورد تقاضای بخش اورژانس با معاونت درمان و در خصوص استفاده نادر از  پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی در بیمارستان با معاونت مکاتبه شود.
مطابق با دستورالعمل ارسالی؛ در راستای تجویز مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال در بیمارستان ها و با توجه به نگرانی هایی که در مورد افزایش روز افزون مقاومت های میکروبی وجود دارد، توجه بیشتر به مصرف داروهای آنتی میکروبیال در بیمارستان ها یکی از موضوعاتی است که باید در کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستانها گنجانده شود. ولی با توجه به گستردگی دامنه موضوعات این کمیته و به منظور تمرکز بیشتر و بهتر بر تجویز منطقی داروهای آنتی باکتریال، تشکیل زیر گروه کمیته مصرف منطقی داروهای آنتی میکروبیال در همه بیمارستان های تابعه دانشگاه الزامی شده است.
خبر و عکس: امیدوار

  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 66101
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب