کنفرانس آسیب‌های قربانیان شیمیایی در بیمارستان رازی برگزار شد

کنفرانس آسیب‌های جسمی و روحی جنگ شیمیایی رژیم بعثی عراق بر رزمندگان و ساکنین مناطق مسکونی مرزی در طول 8 سال دفاع مقدس در بیمارستان رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امورایثارگران،کنفرانس آسیب‌های جسمی و روحی جنگ شیمیایی رژیم بعثی عراق بر رزمندگان و ساکنین مناطق مسکونی مرزی در طول 8 سال دفاع مقدس روز سه شنبه 27 بهمن ماه در سالن اجتماعات بیمارستان رازی برگزار شد.
در این مراسم گزارش علمی و تجربی مستند به تصاویر، نتایج پژوهشی و تحقیقاتی ثبت‌شده در مراکز معتبر علمی دنیا از آسیب‌های جنگ‌های شیمیایی علیه ایران ارائه شد.
دکتر عمادی متخصص پوست و عضو هیئت‌علمی دانشگاه، گزارش مصور از حملات شیمیایی به مناطق عملیاتی و مسکونی و درد و آلام مجروحین آسیب‌دیده و تبعات عوامل شیمیایی‌بر محیط‌زیست و گیاهان و درختان منطقه آسیب‌دیده را ارائه نمود و در ادامه به سه دهه فعالیت‌ها گزارش‌ها و تحقیقات جامع علمی ثبت‌شده در مراکز و ژورنال‌های معتبر دنیا اشاره کرد.
وی تاکید کرد: این حقایق علمی، مظلومیت ملت ایران را برای محققین مراکز معتبر جهان به اثبات رساند.
وی گفت: اکنون حملات فاجعه‌بار تروریستی متوجه بسیاری از کشورهای همسایه است و جزیره امن جمهوری اسلامی ایران برای دفع خطر احتمالی و حفظ جان هم‌وطنان برای هر حرکت تروریستی دشمن در هر نقطه از کشور آمادگی کامل دارد.
رئیس کمیته آموزش و پژوهش ایثارگران تأکید کرد: ما در کمیته  آموزشی و پژوهشی ایثارگران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای مقابله با سلاح‌های شیمیایی میکروبی و هسته‌ای در مراکز درمانی و پژوهشی دانشگاه و خارج از دانشگاه هستیم .
در ادامه مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر عمادی در برگزاری این همایش علمی یادآوری کرد: این حقایق علمی برای نسل آینده سودمند است و تجربه متخصصین را برای مداوای جانبازان شیمایی افزایش می‌دهد و از طرفی  فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه می‌کند .
در پایان دکتر بلیغی به نمایندگی از اساتید و دستیاران حاضر از تلاش‌های مجریان این کنفرانس قدردانی نموده و تأکید کرد: دکتر عمادی باتحمل رنج سفر به مناطق مرزی گزارش مستند وعلمی و دقیقی را فراهم و در ژورنال‌های معتبر علمی دنیا برای دفاع از ایثار جانبازان شیمیایی به زبان علمی منتشر نمود که به سهم خود بی‌نظیر بود.



این کنفرانس  با حضور پرشور و فعال اساتید و دستیاران پوست،دکتر پرویز  معاونت فرهنگی دانشگاه، دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر کاتبی رئیس و اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران،دکتر امیری مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و محققین بیمارستان بقیه‌الله اعظم (عج)، دکتر اعتماد زاده رئیس اسبق بیمارستان رازی، دکتر اسماعیلی دبیر کمیسیون ماده 16، دکتر غزاله و دکتر کشاورز از بهداری و کمیسیون عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه، دکتر یونسی مسئول دفتر ایثارگران قوه قضائیه و جمع کثیری از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، دستیاران و علاقه‌مندان سایر نهادها و مؤسسات در سالن کنفرانس بیمارستان رازی با همکاری دفتر امور ایثارگران برگزار شد./ق
خبر : زهرااسماعیلی
عکس: علی گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب