حاشیه نخستین بازی تدارکاتی جام جهانی کوچک

کودکان عاشق فوتبال

دیدن شور و نشاط، کودکان هنگام بازی فوتبال قابل وصف نیست. شاید بتوان مسابقات آنان را نمونه‌ای از بازی جوانمردانه دانست که بازیکنان کوچک آن علاوه بر مراقبت از خود، مواظب هم‌بازی‌هایشان نیز هستند.

گالری عکس
آرش زلالی یکی از کودکان بیمار تیم مرکز طبی، با ابراز شعف از شرکت خود در این مسابقه گفت: بهترین فوتبالی است که تاکنون در عمرم دیده‌ام. اینجا فوتبال بچه‌هاست و همه خیلی خوب بازی می‌کنند و من عاشق بازی کردنشان هستم.
آرش 8 ساله که سال‌ها با مرکز طبی کودکان آشناست، حضور خود در این مسابقات را با نظر موافق پزشک معالجش دانست و گفت: دوست دارم وقتی بزرگ شدم باستان‌شناس شوم. من عاشق فسیل‌ها و دایناسورها هستم و بیشتر دایناسورها را می‌شناسم.
 مادر آرش نیز از حضور فرزندش در این مسابقات خوشحال است و می‌گوید اگرچه همیشه نگران آرش هستم اما وقتی خودش دوست دارد در جمع باشد و فعالیت اجتماعی کند مخالفت نمی‌کنم. آرش از دو ماهگی در این مرکز تحت درمان است و به خوبی با بیماری خود کنار آمده و از خودش مراقبت می‌کند.


بازی با کودکان متفاوت از بازی‌های دیگر
نیما نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی که به همراه همسرش به مرکز طبی کودکان آمده بود، نحوه آشنایی خود با جام جهانی کوچک را از طریق دکتر رضایی و کافه فوتبال دانست و افزود: با خیریه‌های زیادی در تعامل هستیم ولی اینجا فراتر از همه این خیریه‌هاست.
وی افزود: در بازی با این کودکان از نزدیک بیماری‌های مختلف و تبعات ناشی از آن را لمس می‌کنم و باوجود اینکه  در تمرین هفته پیش دعوت‌شده بودم؛ این هفته بدون دعوت آمدم و قرار است بازی تمرینی کودکان را قضاوت کنم.

اعلام آمادگی در آموزش فوتبال به کودکان بیمار
علیرضا امامی فر نیز با ابراز خوشحالی از اینکه به مسابقات جام جهانی کوچک دعوت‌شده است افزود: من عاشق فوتبال و قدردان کسانی هستم که از این امر برای کودکان بیمار حمایت می‌کنند.
مربی سابق پرسپولیس، با بیان اینکه بعد روانی ورزش می‌تواند به کودکان بیمار کمک کند افزود: این کودکان سرشار از عشق حقیقی هستند ولی به دلیل مشکلاتی که دارند کمتر توانستند به فوتبال بپردازند.
وی برای آموزش فوتبال کودکان اعلام آمادگی کرد و گفت: اگر جام جهانی کوچک در دانشگاه ادامه داشته باشد می‌توان برای شرکت کودکان در کلاس‌ها و دورهای فوتبال برنامه‌ریزی کرد.


مشارکت حداقل 20 فوتبالیست ح
رفه ای در جام جهانی کوچک
سعید ناصری مدیر کافه فوتبال و  دبیر کانون مربیان فوتبال ایران نیز از اعلام آمادگی حداقل 20 نفر از اهالی فوتبال در جام جهانی کوچک خبر داد و افزود: اولویت اصلی‌مان حضور فوتبالیست‌های جام جهانی 2014 در این دوره از مسابقات است. تاکنون با تعدادی از آنان تماس گرفته‌شده امیدوارم که شاهد حضور آنان در 5 اردیبهشت‌ماه باشیم.
 وی اقدام دکتر رضایی و مرکز طبی کودکان در برپایی این مسابقات را بسیار ارزشمند دانست و افزود: کمتر مرکز پزشکی است که این‌گونه به فعالیت‌های اجتماعی می‌پردازد و جا دارد از دکتر رضایی و تیم ایشان تشکر کنم.

 



خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس:  مهدی کیهان

 

کلمات کلیدی
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تنظیمات قالب