جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی برگزار شد

استفاده از گرم کن های برقی در بیمارستان ممنوع!

بهینه سازی مصرف انرژی و پایش آن به ویژه در زمینه مصرف آب و برق، ممنوعیت استفاده از گرم کن های برقی (هیتر برقی یا بخاری برقی) و برخورد با کارکنان خاطی اصلی ترین موضوعات مطرح شده در جلسه کمیته مدیرت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی بود.

جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای این بیمارستان دوشنبه 16 خرداد 1401 با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز برگزار شد.
علی اکبری عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران بیمارستان فارابی در این جلسه شرحی از فعالیت های آموزشی و پیشگیرانه این واحد همچون آموزش اطفا حریق، آموزش کارکنان نو ورود، بازدید ایمنی از واحدها و بخش ها، تکمیل و به روز رسانی لیست و چارت بحران و پیگیری گزارش های کارکنان را بیان کرد و در ادامه افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کنیم بحث پایش مصرف انرژی به ویژه مصرف آب در بیمارستان است. به همین دلیل اقداماتی همچون نصب شیرهای اهرمی و استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب برای فلاش تانک ها از مدت ها پیش در این مرکز انجام شده است. با این حال همچنان به دنبال بهینه تر کردن مصرف هستیم و حتی به کارکنانی که در این زمینه پیشنهاد و راهکار ارائه دهند جایزه نیز اهدا خواهیم کرد.
موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد استفاده از گرم کن های برقی (هیتر برقی یا بخاری برقی) در بیمارستان بود که عسگری ضمن اعلام ممنوعیت استفاده از این وسایل تصریح کرد: مشاهده شده که گاهی همکاران از گرم کن های برقی در واحدهای خود استفاده می کنند. این دستگاه ها علاوه بر اینکه مصرف انرژی را به شدت افزایش می دهند خطر آتش سوزی را نیز به همراه دارند. به همین دلیل در بازدیدهای ایمنی در صورت مشاهده گرم کن های برقی قطعا نسبت به جمع آوری آن و معرفی شخص خاطی به مسئولان اقدام خواهد شد.
ایمن سازی کپسول های اکسیژن و تکمیل چک لیست خروج توسط آخرین نفری که واحد را ترک می کند نیز از مواردی بود که در جلسه کمیته مدیریت خطر و حوادث بیمارستان فارابی بیان و در خصوص آموزش های لازم به کارکنان در این زمینه ها پیشنهادهایی مطرح شد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب