مسئله جمعیت یک مسئله ملی است

برگزاری جلسه هم افزایی و هم اندیشی با محوریت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر وثوق مقدم رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه: مسئله جمعیت یک مسئله ملی است و سرعت افت جمعیت و افزایش سالمند شدن زیاد است و ما با مسائلی مانند ازدواج، فرزند آوری، مرگ ومیر و مهاجرت‌ها روبرو هستیم.

 بهناز یعقوبی کارشناس جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشک,دکتر نرجس توکلی کیا ,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز دوشنبه یکم خرداد 1402 جلسه هم افزایی و هم اندیشی با محوریت جوانی جمعیت در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ملی و استانی سلامت و امنیت غذایی و نقش مهم پیام گزاران سلامت، ادارات، سازمان،... شهرستان و روئسای خانه‌های مشارکت در سالن مدافعان سلامت معاونت برگزار شد.
دکتر عباس وثوق مقدم رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت: مسئله جمعیت یک مسئله ملی است و سرعت افت جمعیت و افزایش سالمند شدن زیاد است و ما با مسائلی مانند ازدواج، فرزند آوری، مرگ ومیر و مهاجرت‌ها روبرو هستیم، به همین علت باید به استراتژی‌های آن توجه کنیم و به این موضوع به صورت علمی و جامع بپردازیم.
وی در ادامه گفت: پیام گزاران سلامت که به عنوان رابط سازمانی حوزه سلامت بهداشت و درمان دانشگاه فعالیت می‌کنند، می‌توانند نقش بسیار موثری در ارتقا سلامت جسمی و روانی و اجتماعی خود، کارکنان دستگاه و عموم جامعه داشته باشند که محصول مشترک با اهداف ما نیز است که در نهایت منجر به موفقیت و توسعه کشور خواهد شد.
دکتر نرجس توکلی‌کیا سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، ضمن خیر مقدم و تشکر از حمایت‌های دکتر وثوق گفت: با توجه به تاکید فراوان مقام معظم رهبری که مقوله مهم جوانی جمعیت و فرزند آوری و سیاه چاله جمعیتی اشاره کرده‌اند، وظیفه سنگینی بر عهده ما است تا با انجام فعالیت‌ها و اقدامات موثر بتوانیم بر دانش جامعه بیافزاییم و با تغییر نگرش به هدف نهایی حفظ و افزایش جمعیت کار آمد دست یابیم.
وی در ادامه به محور‌های هفته جوانی جمعیت در سال جدید به نقش دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌ها در امر مهم جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: نقش آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار حائز اهمیت است و در بحث تحکیم روابط خانواده توانمند‌سازی جوانان برای حل مسئله و مهارت‌های زندگی می‌تواند منجر به ازدواج به هنگام و ساده و در نهایت فرزند آوری در کانون امن و سالم خانواده شود.
در ادامه جلسه دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت، به معرفی سامانه شهاب پرداخت و گفت سامانه شهاب یک موفقیت در فضای آموزش مجازی است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و به تایید رسیده است. این سامانه با داشتن اعتبار علمی و زبان ساده در ارتقا آگاهی و نگرش عموم جامعه نقش بسیارموثری داشته و خواهد داشت.
وی به برگزاری جشنواره ایران سالم و جوان در بین دانش آموزان، عموم مردم، طلبه، کارمندان، دانشجو اشاره کرد و گفت: ثبت آثار به صورت دیجیتالی در سامانه شهاب امکان پذیر است.
در ادامه بهناز یعقوبی کارشناس برنامه جوانی جمعیت گفت: همه باید در کنار هم و با همدلی و همراهی برای تحقق اهداف مشترک تلاش خود را بکار بگیریم ایشان به اهمیت نقش مدیران و نخبگان در برنامه جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: شناسایی چالش‌ها و رفع موانع اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از مهمترین اقدامات این گروه خواهد بود، تا جامعه بتواند از خدمات سلامت با بهترین کیفیت، کمترین هزینه و سرعت بیشتر بهره‌مند شود.
در پایان جلسه با جمع‎بندی نظرات و پیشنهادات نمایندگان و پیامگزاران سلامت به اتمام رسید.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

برگزاری جلسه هم افزایی و هم اندیشی با محوریت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب