دکتر بابایی: انستیتوکانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، امید بیماران پیچیده و سخت مبتلا به سرطان، با حداقل هزینه درمان است

مدیر گروه رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تامین سایبرنایف را در انستیتوکانسر ضروری دانست و تاکید کرد با وجود تجهیزات پیشرفته امکان ارایه خدمت با کیفیت، کم عارضه و کم هزینه به بیماران فراهم می شود.

دکتر بابایی در مصاحبه معرفی ویژگی ها و محدودیت های انستیتوکانسر  دکتر محمد بابایی,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد بابایی متخصص رادیوانکولوژی و مدیرگروه رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، قدمت انستیوکانسر را حدود 60 سال بیان کرد و گفت: آن زمان دستگاه کبالت 60 که از به‌روزترین دستگاه‌های رادیوتراپی جهان بود در این مرکز وجود داشت و درمان‌های روز دنیا انجام می شد.
وی با اشاره به توانمندی اساتید انستیتوکانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: اساتید انستیتوکانسر آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از دانش روز برخوردارند و می‌توانند از تکنیک های جدید استفاده کنند بنابراین لازم تجهیزات به روز و پیشرفته در انستیتوکانسر نیز به کار گرفته شوند.
دکتر بابایی به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته رادیوتراپی را در کاهش عارضه درمان مؤثر دانست و گفت: با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته رادیوتراپی، ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد، پرتو اشعه را به میزان کافی می‌گیرد و ارگان‌های سالم اطراف تومور، میزان پرتو کمتری می‌گیرند و در نتیجه عوارض بسیار کمتری ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته مانند سایبرنایف، توموتراپی یا شتاب‌دهنده خطی پیشرفته موجب کاهش طول درمان بیماران می‌شود افزود: از این دستگاه‌ها می‌توان در درمان استریوتاکتیک یا رادیوسرجری استفاده کرد و در یک تا 5 جلسه درمان علاج بخش را به بیمار ارائه کرد بدون آنکه نیاز به درمان‌های طولانی‌مدت و یا حتی برخی از جراحی ها باشد.  
مدیر گروه رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وجود سایبرنایف را در انستیتوکانسر که مرکز ارجاعی و با اساتید باتجربه است ضروری دانست و گفت: اگر این‌گونه دستگاه‌ها  در انستیتوکانسر نصب شود هزینه درمان بیماران کاهش می‌یابد و خدمت مناسب به بیماران کشورمان ارائه می‌شود. افزون بر این می‌توانیم بیماران کشورهای مجاور را پذیرش  و از طریق توریسم سلامت درآمدزایی کنیم.  
مدیر گروه رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تأکید براینکه تیم‌های درمانی انستیتوکانسر، امکانات و تجهیزات لازم درمان بیماران را در اختیار داشته باشند گفت: این مرکز به‌عنوان قطب سرطان کشور که به مدت 60 سال، آموزش، درمان و پژوهش بیماران سرطانی را برعهده دارد و متخصصان بسیاری را در تمامی زمینه‌های درمان سرطان، تربیت‌کرده است؛ باید دستگاه‌های پیشرفته‌ای در اختیار داشته باشد که بتواند اقدامات درمانی لازم را به بیماران ارائه دهد.
دکتر بابایی یکی از کمبودهای انستیتوکانسر در بخش رادیوانکولوژی را، کمبود تخت بستری دانست و گفت: با راه‌اندازی انستیتو کانسر جدید امیدوارم این مشکلات برطرف شود و بتوانیم خدمات بستری را به مردم عزیزمان ارائه دهیم. تعدادی از بیماران حین درمان و در اثر عوارضی که ایجاد می‌شود نیاز به بستری دارند و باتوجه به کمبود تخت در انستیتو کانسر، در بخش‌های اورژانس و بخش‌های دیگر بستری می‌شوند و بار کاری زیادی به این بخش‌ها تحمیل می‌شود.
وی انستیوکانسر را امید بیماران پیچیده و سخت دانست و افزود: بیماران انستیوکانسر معمولاً  از سراسر کشور ارجاع می‌شوند و بیمارانی هستند که از اقدامات معمول درمانی نتیجه نگرفته‌اند و دچار عارضه و یا عود بیماری شده‌اند.
دکتر بابایی یکی از ویژگی‌های انستیتوکانسر را درمان با  کمترین هزینه خواند و گفت: درمان هایی که در مراکز دیگر ارایه می شود با هزینه بسیار است و ممکن مانند انسیتتوکانسر کاملا تخصصی نباشد؛ اما  یکی از مزایای خوب انستیتوکانسر، ارائه درمان‌های تخصصی با هزینه کم است.
مدیر گروه رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وجود کلینیک‌های چند تخصصی و جلسات MDT را از دیگر مزایای انستیتوکانسر برشمرد و گفت: کلینیک چند تخصصی انستیتوکانسر با همکاری خوب متخصصان رشته‌های مختلف جراحی سرطان، سروگردن، گوارش و تمامی جراحانی که در حیطه سرطان کار می‌کنند و همچنین همکاران رادیوانکولوژی، انکولوژیست ها، رادیولوژیست ها و پاتولوژیست ها فعال است. این همکاری باعث می‌شود بهترین درمان با توالی مناسب درمانی برای بیماران انتخاب شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب