نخستین نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه با روسای بیمارستان ها و دانشکده ها با حضور وزیر بهداشت

دکتر قناعتی: سالی پر افتخار را پشت سر گذاشتیم و سال جهش را پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم

با حضور دکتر بهرام عین اللهی، روسای بیمارستان ها، دانشکده ها و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دغدغه ها و نگرانی های خود را بی واسطه با وزیر بهداشت در میان گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نخستین نشست مشترک روسای بیمارستان ها، دانشکده ها و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از آن به عنوان ماه برکت یاد کرد و آینده نگری را یک هنر خواند و گفت: اگر چه پیش بینی ها، همواره درست از آب در نمی آید و حوادث، همه برنامه ریزی ها را بر هم می زند، اما باید بتوانیم موارد و اتفاقات را از قبل پیش بینی کنیم و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

دکتر قناعتی، مدل ذهنی افراد در جنگ تحمیلی را مدلی منحصر به فرد و معنوی دانست و تاکید کرد: ما تجربه جنگ را داریم و با افرادی مواجه شدیم که نگاه متفاوتی به زندگی داشتند. آنها عاشق شهادت بودند و شاید نگاه آنها اکنون برای بسیاری از افراد باور ناپذیر باشد. دنیای ما دیگری نمی تواند غیب را باور کند در حالی که در قرآن تاکید به ایمان به غیب شده است. در شب قدر هنگامی که شمشیر بر فرق حضرت علی(ع) اصابت کرد، ایشان فرمودند به خدای کعبه رستگار شدم. اگر افق نگاه مان را عوض کنیم به خدا توفیق دهد تا نگاه معنوی داشته باشیم آنگاه بسیاری از سختی ها برای ما آسان می شود.

رئیس دانشگاه، سال گذشته را بسیار پر افتخار و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته هر یک از روسای دانشکده ها، بیمارستان ها و معاونان زحمات زیادی را متقبل شدند و اقدامات خوبی در حوزه های مختلف شکل گرفت. از جمله آنکه قرارداد موسسه بین المللی مرکز علوم اعصاب ایرانیان امضا شد، بودجه تکمیل پروژه شریعتی 2 به امضای سازمان برنامه و بودجه رسید و ساخت مجموعه جدید در بیمارستان روزبه با کمک خیرین کلید خورد.

وی از آغاز استقرار شرکت ها در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی خبر داد و گفت: امسال قطعا پروژه های زیادی به مرحله افتتاح خواهند رسید از جمله پروژه حکیم نیز انشاله در سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افتتاح می شود.

دکتر قناعتی، مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را رسالتی عظیم خواند و گفت: شب های زیادی را با نگرانی از اینکه ناخواسته کوتاهی در وظایف و فعالیت هایم داشته باشم گذراندم و این در حالی است که تمامی معاونان و روسای دانشکده ها و بیمارستان ها زحمات زیادی کشیدند که از تک تک آنها تشکر می کنم.

رئیس دانشگاه سپس به برنامه مداری معاونان و روسای مراکز اشاره کرد و گفت: تمام کارهای دانشگاه با برنامه است و تمامی معاونان و روسای دانشکده ها، برنامه های خود را ارائه و از آن دفاع کرده اند. این برنامه ها پیوسته در حال رصد و ارزیابی است بر این اساس امسال سال جهش ما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین میر مجید سید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک سال نو به اهمیت شب های قدر اشاره کرد و با قرائت دعای این شب گفت: شبهای قدر با امام علی (ع) گره خورده و این از توفیقات دینی ماست.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب